تلاش سازمان منطقه آزاد اروند در جهت جلب سرمایه‌های بزرگ/ تحقق جذب ۱۵۰۰میلیارد سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند در سال۹۷

نشست معاونان سازمان منطقه آزاد اروند با اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان این سازمان برگزار شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، نشست معاونان سازمان منطقه آزاد اروند با اصحاب رسانه (دوشنبه ۲۷اسفندماه) در سالن جلسات ساختمان این سازمان برگزار شد. قدرت‌اله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست […]

نشست معاونان سازمان منطقه آزاد اروند با اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان این سازمان برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، نشست معاونان سازمان منطقه آزاد اروند با اصحاب رسانه (دوشنبه ۲۷اسفندماه) در سالن جلسات ساختمان این سازمان برگزار شد.

قدرت‌اله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست اظهار کرد: ستاد نوروزی این سازمان برنامه‌های مختلفی را برای ایام نوروز تدارک دیده است.

وی افزود: تلاش کردیم علاوه بر شاد و مفرح بودن برنامه‌ها، نشاط اجتماعی سالم ایجاد کنیم و برنامه‌های ما حاوی پیام‌های فرهنگی و زیست‌محیطی باشد.

طمیمیان عنوان کرد: همچنین تلاش کردیم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تمام رده‌های سنی از برنامه‌ها بهره‌مند شوند و از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند استفاده کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: امسال برنامه‌ریزی کردیم تا برنامه‌ها در نقاط خاص متمرکز نشود و برنامه‌های نوروزی به‌ طور یکسان در منطقه اجرا شود، هر چند سال‌های گذشته نیز به ‌طور یکسان در منطقه اجرا می‌شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه منطقه آزاد اروند میزبان کاروان‌های راهیان نور است، برنامه‌هایی برای بازدیدکنندگان یادمان‌های دفاع مقدس و راهیان نور داریم.

طمیمیان گفت: تلاش کردیم مشارکت‌های مردمی را در قالب فراخوان‌های مختلف داشته باشیم و از مشارکت سپاه آبادان و خرمشهر و دیگر سازمان‌ها استفاده کنیم.

 

نقش تاثیرگزار رسانه‌ها

موعود شمخانی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این جلسه بیان کرد: رسانه به ‌عنوان رکن چهارم دموکراسی، هدایت‌گر و روشن‌گر مسئولان منطقه آزاد اروند است.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل منطقه آزاد اروند ایجاد امید برای مردم منطقه بوده است، اظهار کرد: رسانه‌ها تاثیر زیادی در دیده شدن مشکلات آبادان و خرمشهر داشته‌اند و پیگیری‌های زیادی در این خصوص انجام شده است.

 

۱۵۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اروند

سیدعلی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب ‌و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست بیان کرد: سال‌۹۷، سال بسیار پرفعالیتی بود و پروژه‌هایی که افتتاح شد، خروجی فعالیت‌های این سال بود.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها سبب ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار شد، افزود: در سال‌۹۷ میزان سرمایه‌گذاری در اروند ۱۵۰۰میلیارد تومان بوده است. پیش ‌از این بیشترین جذب سرمایه در سال‌۹۵ مبلغ  ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب ‌و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این میزان سرمایه در سال جاری ۸هزار شغل ایجاد کرد و بخشی از سرمایه‌هایی که در خارج از کشور بود نیز جذب شد. این نتیجه میسر نمی‌شد مگر با همیاری و انتقادات سازنده اصحاب رسانه.

موسوی با بیان اینکه ۱۰برنامه برای سال‌۹۸ در منطقه آزاد اروند را تدوین و آماده کردیم، گفت: با یکی از سرمایه‌گذاران ترک‌زبان داخلی توافق کردیم که ۹۰سوله کارگاهی را در شهرک صنعتی ایجاد کند که عملیات اجرایی آن از ۶فروردین‌ماه آغاز می‌گردد و در اواخر فروردین‌ کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب ‌و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این سرمایه‌گذار اهل آذربایجان غربی است و نمونه این کار را به ‌صورت موفق در دیگر شهرها انجام داده است.

وی عنوان کرد: اجرایی کردن واردات کالا از عراق، ایجاد مرکز رشد و نوآوری منطقه آزاد اروند، تامین مالی هدفمند واحدهای تولیدی که نیاز به سرمایه در گردش پایینی دارند و نظارت بر عملکرد بازرسان صنوف و اتحادیه‌ها ازجمله این برنامه‌ها است.

موسوی عنوان کرد: مشکلاتی در تنظیم بازار وجود دارد و از دوستان در اداره کل بازرسی خواهش کردیم بر این موضوع نظارت کنند و از ظرفیت شرکت توسعه سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند نیز برای هم‌افزایی و مشارکت در تولید، واردات و تامین مالی برخی از دستگاه‌ها استفاده کنیم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب ‌و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: جذب سرمایه‌گذار در بخش شهری، ساماندهی سواحل رودخانه‌های منطقه و ۵ساله کردن مجوزهای بهره‌برداری نیز در لیست برنامه‌های ما در سال آینده قرار دارد.

وی با بیان اینکه مذاکراتی با موسسه‌های مالی داشتیم و پروژه‌هایی را در منطقه آزاد اروند تعریف کردند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم سرمایه‌های بزرگ را جذب منطقه کنیم.

 

ناظران اتحادیه‌ها و بازرسان اصناف را تقویت می‌کنیم

عیسی خزینه‌پور مدیر بازرسی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این جلسه بیان کرد: در حوزه بازرسی چندین درگاه برای دریافت گزارش‌های مردمی درخصوص سازمان منطقه آزاد اروند وجود دارد.

وی افزود: به دنبال این هستیم که ناظران اتحادیه‌ها و بازرسان اصناف را تقویت کنیم. در شورای عالی فضای مجازی هدف ما پای‌کار بودن اصحاب رسانه است تا این شورا راه صحیح خود را طی کند.