توسط سازمان منطقه آزاد ماکو صورت گرفت:

تهیه تجهیزات جدید پزشکی برای مراکز بهداشتی درمانی شهرهای منطقه آزاد ماکو

سازمان منطقه آزاد ماکو  علاوه بر تامین هزینه ۴۵۰هزار دلاری خرید دستگاه سی‌تی اسکن و سونوگرافی برای بیمارستان فجر ماکو‌، ۶میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و درمانی دیگر نیز برای بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت خریداری و تحویل داد.

به گزارش آزاد مناطق، با توجه به نیاز مراکز درمانی و بهداشتی منطقه برای تجهیز و نیز استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی منطقه، سازمان منطقه آزاد ماکو در سال جاری تجهیزات متعددی برای مجموعه نظام بهداشت و درمان هر سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت مبتنی بر نیازهای اولویت‌دارشان خریداری کرده است.

ارتقای نظام بهداشت و درمان منطقه به سطح نسبی قابل قبول و استاندارد از راهبردهای ذیل هدف راهبردی کمک به عمران و آبادانی منطقه ای سازمان است، لذا در تعامل و مشارکت با وزارت بهداشت و‌درمان این روند ارتقا را ادامه خواهیم داد.

در این راستا سازمان منطقه آزاد ماکو علاوه بر خرید دستگاه‌های سی‌تی اسکن و سونوگرافی به ارزش حدود ۴۵۰هزار دلار برای بیمارستان فجر ماکو، اقدام به خرید ‌دستگاه سدیمان ریدر‌، دستگاه فتال مانیتورینگ، دستگاه‌های الکتروکاردیوگراف (۵دستگاه)، دستگاه اتوکلاو (۲دستگاه)‌، دستگاه پالس اکسیمتر دیجیتال (۲دستگاه)‌، دستگاه نبولایزر التراسونیک، دستگاه نبولایزر التراسونیک (۲دستگاه)‌، دستگاه ونتیلاتور پرتابل‌، دستگاه الکترولیت آنالایزر و دستگاه بلاد گاز نمود.

همچنین توسط سازمان منطقه آزاد ماکو دستگاه‌های سونی‌کید (به تعداد ۲دستگاه)‌، ‌سونیکید فتال مانیتورینگ‌، الایزا ریدر و فتومتر جهت استفاده در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های منطقه خریداری و تحویل شد.