مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه از مسیر ایجاد اشتغال

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تا زمانی که کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه هدفمند و مستمر نباشد و باعث توانمند شدن آنها نشود، هرگونه کمک‌های موردی و پراکنده، گره‌ای از مشکلات آنها باز نمی‌کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان افزود: نتایج حاصل از سیاست‌های اعمال شده در برخی از نهادهای حمایتی در طول دهه‌های گذشته نشان می‌دهد که کمک‌های خرد حتی به صورت مستمر و حمایت‌های موردی در تغییر وضعیت اقشار آسیب‌پذیر تاثیری نداشته است.

وی، اشتغال را شاه‌کلید هرگونه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواند و اظهار کرد: تا زمانی که حداقل یک نفر در هر خانواده شاغل و درآمد مستمر برای خانواده از این طریق ایجاد نشود، هر نوع حمایت مالی و کالایی مستقیم و غیرمستقیم از این اقشار راه به جایی نخواهد برد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم جهت همکاری با کمیته امداد شهرستان قشم در توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر تصریح کرد: بخشی از این همکاری می‌تواند از طریق مشارکت واحدهای بزرگ تولیدی مستقر در جزیره در تامین بخشی از نیازهای این اقشار ازجمله اشتغال حداقل یک نفر از هر خانواده باشد.

مومنی، بخش درمان و اعزام پزشکان متخصص به مناطق محروم جزیره را برای ارائه خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی به اقشار آسیب‌پذیر از دیگر عرصه‌های همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با کمیته امداد قشم اعلام کرد و از رئیس این کمیته خواست لیست نیازها و زمان و مکان مورد نظر برای ارائه خدمات را به سازمان اعلام کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان و دست‌اندرکاران نهادهای حمایتی ازجمله کمیته امداد امام خمینی(ره) خواست که در هنگام ارائه کمک‌های مالی و کالایی و سایر حمایت‌ها در هر شرایط کرامت و احترام انسان‌ها را حفظ کنند و نگذارند ذره‌ای آنها احساس کنند که از طریق این کمک‌ها به آبرو و حیثیت آنها خدشه‌ای وارد می‌شود.

براساس این گزارش، علی الهیاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان نیز در این دیدار با تقدیر از همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد قشم از کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم بر آمادگی این کمیته در جهت توسعه همکاری‌های فی مابین برای توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش تاکید کرد.

مرتضی شیخ‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار طی سخنان کوتاهی، راه‌های همکاری سازمان با کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم را برشمرد و خواستار تعامل تنگاتنگ دو طرف برای یافتن شیوه‌های نو برای توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر قشم شد.

گفتنی است، در این دیدار که حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشت، غلامرضا غلامی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قشم و عقیل رستمی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش شهاب از توابع شهرستان قشم نیز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان را همراهی کردند.