سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با امام جمعه اهل سنت قشم و نمایندگان جامعه محلی جزیره تاکید کرد:

توانمند‌سازی جامعه محلی؛ ضامن توسعه اقتصادی جزیره قشم

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم بر حمایت از سرمایه‌گذاران و ضرورت مشارکت جامعه محلی در جهت تبدیل جزیره قشم به دژ مستحکم توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، کیهان عباسیان در دیدار با امام جمعه اهل سنت و جمعی از فعالان اقتصادی و اجتماعی جامعه اهل سنت جزیره قشم گفت: توانمندسازی جامعه محلی به عنوان ضامن توسعه اقتصادی جزیره قشم که در دوره مدیریت قبلی در اولویت سیاست‌های سازمان منطقه آزاد قشم بود، همچنان در اولویت سیاست‌های سازمان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نیت و هدف مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و جامعه محلی این جزیره ارتقاء جایگاه قشم، توسعه جزیره و رفاه مردم است، افزود: برای رسیدن به این هدف همه ما موظف هستیم دست در دست یکدیگر مزیت‌های خدادادی این جزیره را به بهترین نحو به کار بگیریم‌‌.

عباسیان، جامعه محلی قشم را جامعه‌ای فعال و پویا خواند و تصریح کرد: حضور و مشارکت جامعه محلی در کارزار توسعه جزیره یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و من از بزرگان و فعالان این جامعه در همه حوزه‌ها می‌خواهم که مطالبات و حقوق خود را پیگیر باشند.

وی با اشاره به اینکه با تمام توان مسیر سیاست‌های توسعه‌ای مهندس مومنی مدیرعامل قبلی سازمان منطقه آزاد قشم را ادامه خواهد داد، یادآور شد: درهای اتاق سرپرست و همه مدیران سازمان برای شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات باز است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم‌، اجرای شعار تعیین شده سال از سوی مقام معظم رهبری را یک ضرورت خواند و گفت: تا هر زمان که مسئولیت داریم، وظیفه داریم برای پشتیبانی از تولید و رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی جزیره از هیچ اقدامی مضایقه نکنیم‌‌.

براساس این گزارش، امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این دیدار با تبریک انتصاب کیهان عباسیان به سمت سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، تعامل فعال مدیریت سازمان را با جامعه محلی جزیره، حلال مشکلات خواند و گفت: ما انسان‌ها می‌توانیم در هر مقامی که هستیم، منشاء خیر باشیم و با اقدامات خود درهای  برکت را در جامعه باز کنیم.

شیخ عبدالرحیم خطیبی، حمایت از سرمایه‌گذاران جامعه محلی را عاملی اساسی برای رشد و توسعه جزیره قشم ارزیابی کرد و افزود: از مدیریت جدید سازمان انتظار داریم که با رعایت قوانین و سنجش نیازهای مردم، امکان عرضه و فراهم ساختن نیازها را فراهم سازد‌‌.

امام جمعه اهل سنت قشم با اشاره به شعار سال تصریح کرد: همه ما هر مسئولیتی که داریم باید برای رفع موانع و باز کردن گر‌ه‌هایی که مانع فعالیت سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی جزیره می‌شود، تلاش کنیم.

گفتنی است، در این دیدار شیخ محمد صالح امینی امام جمعه شهر طبل، عبدالجواد کمالی معاون سابق سازمان منطقه آزاد قشم و از فعالان جامعه اهل سنت قشم، شیخ احمد اسلامی امام جمعه شهر سوزا، شیخ عیسی چهره‌افروز امام جمعه شهر درگهان، سیدیعقوب دریانورد نایب رئیس شورای عالی استان‌ها، سیدمسلم دریانورد رئیس اداره آموزش و پرورش بخش شهاب قشم، سیدمسعود آل‌عبایی شهردار قشم، عبدالقادر صالحی رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی قشم و آقایان افروز، تارتار، رضوانی و اخلاصی از فعالان بخش خصوصی قشم و تنی چند از دیگر فعالان جامعه محلی اهل سنت قشم نیز حضور داشتند و هرکدام جداگانه با تبریک انتصاب کیهان عباسیان به سمت سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، آمادگی خود را برای همکاری با وی اعلام کردند.