انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد قطب مراکز داده در بزرگترین منطقه آزاد کشور:

توسعه اقتصادی مناطق آزاد در گرو تحول دیجیتال و رشد استارت‌آپ‌ها

تفاهم‌نامه ایجاد قطب مراکز داده بین اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو منعقد شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در در دیدار با معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو گفت: توسعه اقتصادی مناطق آزاد در گرو تحول دیجیتال و رشد استارت‌آپ‌ها است‌.

قاسم جلیلی‌نژاد با اشاره به پیگیری تفاهم‌نامه قطب مرکز داده ماکو اظهار کرد: با ایجاد قطب دیتاسنتر ماکو، بستر برای شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌های حوزه فناوری اطلاعات در این منطقه با استقبال چشم‌گیری مواجه می‌شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در راستای همکاری و حمایت از ایجاد قطب مراکز داده در بزرگترین منطقه آزاد تجاری-صنعتی کشور با محورهای کمک به جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد، حمایت از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد قطب مراکز داده و توسعه منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است.

جلیلی‌نژاد عنوان کرد: ایجاد قطب‌های مراکز داده تحول بزرگی در ارائه خدمات پیشرفته فناوری اطلاعات و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در پی دارد و باعث رونق گرفتن کسب ‌و کارهای داخلی و افزایش مزیت‌های نسبی آنان در ارائه خدمات پیشرفته و نوین نسبت به رقبای خارجی می‌شود.

مدیر کل ارتباطات استان آذربایجان غربی از حمایت مشترک اداره کل‌ICT استان و منطقه آزاد ماکو از استارت‌آپ‌ها خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد ماکو و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، از شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان برای توسعه کسب و کارهای نو پا به صورت مادی و معنوی حمایت می‌شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست با اشاره به راه‌اندازی مرکز فناوری و نوآوری منطقه آزاد گفت: یکی از نیازهای عمده توسعه کسب و کارهای نو در مناطق آزاد، تاسیس شتابدهنده‌ها است که این موضوع به صورت ویژه در دستورکار مناطق قرار دارد و در حال حاضر زیرساخت‌های مورد نیاز شتابدهنده‌ها در منطقه آزاد ماکو به طور کامل ایجاد شده است.

ابراهیم جلیلی با تاکید بر نقش مهم فناوری و انتقال تکنولوژی در رشد اقتصادی عنوان کرد: از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نو پا در چهار بخش مالی تا سقف پانصد میلیون ریال و تخصیص فضای کاری و مشاوره‌، برگزاری دوره‌های استارت‌آپی رایگان و بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت رایگان و نامحدود حمایت می‌کنیم.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: با توجه به ارتباط سازمان منطقه آزاد ماکو با محافل علمی و اقتصادی کشورهای همسایه به منظور شناسای نیازمندی‌های آنها و صادرات خدمات و تکنولوژی‌ها و توانمندی‌های ایران‌، ظرفیت مناسبی برای فعالیت در این منطقه وجود دارد.