معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:

توسعه فرودگاه بین‌المللی آبادان از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد اروند

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: یکی از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد اروند، توسعه فرودگاه بین‌المللی آبادان در منطقه بود که اکنون به این هدف رسیده‌ایم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، موعود شمخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان برگزار شد، اظهار کرد: از سال‌۹۲ فرودگاه بین‌المللی آبادان به عنوان اصلی‌ترین موضوعات منطقه مورد توجه قرار گرفت و نیازمندی‌های این فرودگاه بررسی و مقرر شد که به صورت مشارکتی با شرکت فرودگاه‌های کشور سالن‌های آن نوسازی شود.

وی افزود: منطقه دیری فارم به عنوان یک شهر فرودگاهی پیش‌بینی شد و این منطقه براساس توسعه فرودگاه طراحی گردید، زیرا منطقه‌ای برای پشتیبانی از فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان به شمار می‌رود.

شمخانی گفت: برای ساخت فرودگاه آبادان پیش‌بینی‌هایی شد که فراتر از فرودگاه منطقه‌ای بود، به طوری که جزء محدود فرودگاه‌هایی بود که دارای دو باند و ترمینال باری بود و اکنون نیز جزء فرودگاه‌های پیشرفته کشور نیز به شمار می‌رود.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اختصاص اعتبار ۳۰میلیارد ریالی جهت خرید دستگاه ILS‌در فرودگاه آبادان اظهار داشت: در سال‌۹۲ هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در بدو ورود نخستین چک خود را جهت تجهیز فرودگاه آبادان و خرید دستگاه ILS‌برای پیشگیری از لغو پرواز‌ها در هنگام گرد و خاک و دیگر شرایط نامساعد کشید، زیرا یکی از نقص‌های اساسی فرودگاه آبادان به شمار می‌رفت.

شمخانی افزود: پیش‌بینی شد در صورت برقراری پرواز خارجی ممکن است ظرفیت ترمینال فعلی کم باشد، مقرر شد یک ترمینال جدید نیز به صورت مشارکت ۵۰درصدی با شرکت فرودگاه‌ها احداث شود.

وی اظهار کرد: با توجه به انجام تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند و تکمیل عملیات ساختمانی، همزمان با پیشرفت فیزیکی ۹۲درصدی ساخت ترمینال جدید این فرودگاه، در ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد تا به ظرفیت فرودگاه اضافه شود.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اساس کار سازمان منطقه آزاد اروند ساخت ترمینال جدید، ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه ترمینال فعلی بود.

شمخانی افزود: هزار میلیارد ریال به صورت مشارکتی با شرکت فرودگاه‌ها در فرودگاه بین‌المللی آبادان هزینه شد تا پرواز‌های داخلی و خارجی پس از تکمیل ترمینال جدید، تفکیک شوند.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به نیاز ترمینال باری در فرودگاه آبادان تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان ترمینال باری با اعتبار ۶۰میلیارد ریال به صورت مشارکتی با شرکت فرودگاهی کشور در این فرودگاه احداث شد.