در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و سفیر اتریش مطرح شد:

توسعه همکاری‌های دوجانبه اتریش و کیش در جهت رونق گردشگری

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با سفیر اتریش در ایران، درخصوص همکاری‌‌های مشترک و افزایش تعاملات دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن دیدگاه و پیشنهادات سفیر اتریش اظهار داشت: بخش زیادی از مسائل حوزه گردشگری ما به دلیل محدودیت‌هایی است که در فضای تحریم بر کشور حاکم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای افزایش ارتباطات دو کشور در چنین شرایط دشواری نیازمند تلاش همه‌جانبه است، افزود: در کیش زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیری داریم که در کنار نگاه‌های مثبت افرادی مانند سفیر اتریش که خارج از مرز‌های کشور هستند، فرصت‌های خوبی برای جذب گردشگران بیشتر به کیش فراهم می کند.

همچنین سفیر اتریش در ایران نیز در این نشست با ارائه توضیحات مختصری از تاریخ اتریش، این کشور را جزء ۱۰کشور ثروتمند جهان برشمرد که بدون داشتن منابع طبیعی مانند نفت و گاز، از طبیعت زیبای خود برای جذب گردشگر بهره می‌گیرد.

اشتفان شُلتس با ارائه آمار گردشگری در کشور متبوع خود گفت: علیرغم اینکه اتریش کشور کوچکی با ۸میلیون نفر جمعیت است، سال گذشته ۱۵۰میلیون شب اقامت گردشگری را تجربه کردیم که در این بازه، اتریش میزبان ۴۸میلیون گردشگر بود.

بنا بر این گزارش، سفیر اتریش به ‌منظور افتتاح نمایشگاه معماری اتو واگنر معمار برجسته اتریشی در نگارخانه کیش، به این جزیره سفر کرده است.

گفتنی است، مجید ملانوروزی معاون گردشگری و محمد پورسینا مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار حضور داشتند.