در جریان دیدار سرپرست سفارت اوگاندا در ایران از منطقه آزاد انزلی مطرح شد:

توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و اوگاندا با بهره‌مندی از ظرفیت بندر کاسپین

«دنیس توموکوندی» سرپرست سفارت اوگاندا در تهران در بازدید ار منطقه آزاد انزلی، فرصت‌های همکاری دوجانبه را در مذاکره با معاونین اقتصادی و سرمایه گذاری و بندری مورد بررسی قرار داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سرپرست سفارت اوگاندا در جریان این بازدید، زیرساخت‌ها و امکانات موجود در منطقه آزاد انزلی را بسیار خوب ارزیابی کرد و علاوه بر مجتمع بندری کاسپین، از واحدهای تولیدی صادراتی، مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌ها و امکانات گردشگری موجود در سطح منطقه دیدار به عمل آورد.

در نشست بررسی فرصت‌های همکاری دوجانبه، دو طرف نسبت به توسعه روابط دوجانبه با بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی، مبادله کالای مورد نیاز طرفین، برپایی نمایشگاه مشترک توانمندی‌های دو کشور و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجتمع بندری کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم و کریدورهای بین‌المللی که از منطقه آزاد انزلی عبور می‌کند، ابراز تمایل کردند.

دنیس توموکوندی در این نشست با اشاره به وجود بازار ۳۰۰ تا ۴۰۰میلیونی در منطقه کشور متبوع خود در قاره افریقا، خواستار استفاده از مجتمع بندری کاسپین جهت صادرات محصولات تولیدی کنیا در دریای خزر شد.

گفتنی است، در این نشست که وحید طالب‌پور عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری به همراه امین افقی عضو موظف هیات مدیره و معاون امور بندری سازمان حضور داشتند، نمایندگان بخش خصوصی منطقه و اتاق بازرگانی استان نیز در خصوص فرصت‌های همکاری با بخش خصوصی اوگانادا به اظهار نظر پرداختند.