مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد:

توسعه پرشتاب واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو در ایام کرونا

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: روند توسعه واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو در این شرایط سخت پرشتاب است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه ارومیه، محمدرضا عبدالرحیمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، ضمن قدردانی از توجهات ویژه نماینده ولی فقیه در استان به توسعه منطقه آزاد ماکو، گزارش کاملی از عملکرد این منطقه درخصوص آماده‌سازی زیرساخت‌ها و محرومیت‌زدایی‌ها در این منطقه ارائه داد.

وی افزود: با توجه به محدودیت واردات، در ایام کرونا شاهد توسعه واحدهای تولیدی در این منطقه هستیم که امیدواریم مشکلات تامین مواد اولیه کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی در منطقه تسهیل شده و شاهد رونق تولید در منطقه آزاد ماکو باشیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: غیرمحصور بودن منطقه آزاد ماکو، مشکل اصلی در مسیر توسعه این منطقه است که برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم در ایام نچندان دور شاهد محصور شدن منطقه آزاد ماکو و تسریع در روند رشد و توسعه این منطقه باشیم‌.

عبدالرحیمی در ادامه سخنان خود، منطقه آزاد ماکو را به عنوان منطقه عمران و آبادانی مطرح کرده و اظهار داشت: اعتبارات جذب شده در منطقه آزاد ماکو با توجه به گستردگی این منطقه آزاد، بیشتر متمرکز در محرومیت‌زدایی‌ها، مشارکت در ساخت راه‌ها، بهسازی و تجهیز مدارس، بیمارستان‌ها و رفع مشکلات شهری و روستایی شده است که امیدواریم متولیان استانی و مدیران، در تسریع روند خدمات‌رسانی به مردم این منطقه مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بحمدالله در سال‌های گذشته با کاهش هزینه‌های جاری در منطقه آزاد ماکو شاهد افزایش ۳۰درصدی اعتبارات عمرانی هستیم که امیدواریم با مشارکت‌های قرارگاه، پیشرفت و آبادانی و سایر نهادها و ادارات شاهد محرویمت‌زدایی از این منطقه باشیم‌.

عبدالرحیمی به ظرفیت عظیم کشاورزی منطقه پلدشت و اطراف آن اشاره کرده و گفت: با افتتاح و تکمیل سد کرم‌آباد و مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی و دولتی و برخی نهاد‌های، عمومی امیدواریم شاهد رونق کشاورزی و صنایع مادر در این منطقه باشیم که اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفته که با پایدار شدن شرایط، اثرات آن را در منطقه خواهیم دید.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان تصریح نمود: با لطف الهی هم‌اکنون ۱۱۰کارگاه و کارخانه در منطقه آزاد ماکو وجود دارد که اکثر آنها فعال هستند که انتظار داریم با بهبود شرایط زیرساختی منطقه و تکمیل پروژه‌های ریلی و راهی، شاهد افزایش ۱۰برابری این تولیدات و سرمایه‌گذاری‌ها باشیم که یقینا باعث رفع مشکلات اشتغال و توسعه در استان خواهد شد.