مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه بین‌المللی قشم خبر داد:

توسعه پروازهای بین‌المللی قشم در دستورکار سازمان منطقه آزاد

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه بین‌المللی قشم گفت: شمار پروازهای بین‌المللی این منطقه در مسیر امارات متحده و عمان از نیمه دوم مهر ماه جاری به پنج پرواز در هفته افزایش می‌یابد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، جعفر پاکنژاد اعلام کرد: با اضافه شدن دو پرواز به مقصد فرودگاه دبی در روزهای دوشنبه و پنجشنبه، شمار پروازهای قشم به امارات از نیمه دوم مهرماه به سه پرواز در هفته افزایش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه پرواز روزهای جمعه مسیر قشم به امارات همانند گذشته برقرار است، افزود: برنامه روزانه شدن پروازها از قشم به دبی هم در دست اقدام است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه بین‌المللی قشم، همزمان با پروازهای بین‌المللی به مقصد امارات متحده عربی، دو پرواز از منطقه آزاد قشم به مقصد فرودگاه مسقط کشور عمان در روزهای دوشبنه و پنجشنبه نیز برقرار است.

او همچنین از برنامه ایجاد خط سوم مسیر بین‌المللی از منطقه آزاد قشم به مقصد دوحه قطر خبر داد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود خدمات پروازی از این جزیره به کشور قطر نیز طی چند ماه آینده برقرار شود.

پاکنژاد به انجام ۲۸۰پرواز رفت و برگشت از فرودگاه بین‌‌المللی قشم در هر ماه اشاره کرد و گفت: این تعداد پرواز در دو مسیر بین‌المللی امارات و عمان و چهار مسیر داخلی شامل تهران شیراز، اصفهان و مشهد انجام می‌شود.

وی یادآور شد: قرار است شرکت هواپیمایی ماهان هم برای ارائه خدمات پروازی در مسیر قشم به شرکت‌های پروازی فعال در این مسیر شامل قشم‌ایر، آتا، زاگرس، ایران ایر و غیره اضافه شود.

گفتنی است، جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰کیلومتر مربع وسعت با داشتن ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری ازجمله طولانی‌ترین غار نمکی جهان، خلیج دلفین‌ها، جزایر ناز، دره ستاره‌ها، تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، سایت تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، بام قشم، سواحل زیبا، موزه ژئوپارک، بادگیرهای زیبا، چاه‌های تلا و ده‌ها ظرفیت دیگر در جنوب ایران واقع شده و سالانه بیش از پنج میلیون گردشگر از نقاط مختلف ایران و کشورهای خارجی از سه مسیر هوایی، زمینی و دریایی برای بازدید از این ظرفیت‌ها، به منطقه آزاد قشم سفر می‌کنند.