معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تولید سالانه ۸۴۰هزار دست دندان مصنوعی در منطقه آزاد ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: واحد تولیدی «بتا دنت» مستقر در شهرک صنعتی شماره یک ماکو سالانه ۸۴۰هزار دست دندان مصنوعی و ۳۸تن پودر ساخت پروتز تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ابراهیم جلیلی در بازدید و بررسی مشکل این واحد تولیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرکت در سال‌۱۳۸۲ با سرمایه‌گذاری ۲۰۰میلیارد ریال شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی ۸۰نفر اشتغال‌زایی داشته، افزود: محصولات این شرکت شامل موم دندانپزشکی، دندان مصنوعی، پلی‌متیل متاکریلات، وسایل قالب‌گیری، الاستومتر، بیوفیلم، پودرکاشت ناخن و مایع کاشت ناخن است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: محصولات این واحد تولیدی علاوه بر عرضه داخلی، به کشورهای همسایه نظیر ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و روسیه صادر می‌شود‌.

جلیلی اضافه کرد: این واحد تولیدی علاوه بر این محصولات، در زمان بحران کرونایی نسبت به ایجاد خط تولید ماسک با استاندارد بالا اقدام کرد و دو محصول ماسک پزشکی و غیرپزشکی را با اخذ مجوزهای لازم تولید کرده است‌‌.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: متاسفانه به دلیل تولید بی‌رویه‌ ماسک‌های غیرمجاز و زیرزمینی در سطح کشور و فروش با قیمت‌های پایین‌تر، خط تولید ماسک فعلا متوقف شده و تولیدات این واحد در انبار این واحد تولیدی دپو شده است که این سازمان در تلاش برای بازاریابی محصولات است.

گفتنی است، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است؛ این منطقه در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است‌.

مساحت این منطقه حدود چهارهزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست‌.