در پنجمین دور افتتاح‌های ریاست جمهوری در مناطق آزاد کشور صورت پذیرفت:

تپش اقتصاد پویا با معرفی ۷۶پروژه در حال اجرا منطقه آزاد قشم

در جلسه ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس‌جمهور 76طرح در حال اجرای منطقه آزاد قشم با اعتبار تقریبی 19هزار و 185میلیارد ریال، 223میلیون یورو و 494میلیون دلار معرفی شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این پروژه‌ها در حوزه‌های عمرانی، صنعتی، شیلات، نفت و انرژی، محیط‌زیست و گردشگری هم‌اکنون در حال اجراست که می‌تواند نقش مهمی در توسعه قشم داشته باشد.

با هدفگذاری صورت گرفته در منطقه آزاد قشم جهت نقش‌آفرینی فعال بخش خصوصی واقعی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بیش از ۹۹درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این طرح‌ها توسط بخش خصوصی انجام ‌شده است.

۵هزار و ۷۰۴نفر در دوره ساخت این پروژه‌ها اشتغال خواهند داشت و با بهره‌برداری آنها نیز در مجموع ۴هزار و ۵۵۰نفر از نیروهای بومی به ‌صورت مستقیم به اشتغال پایدار دست پیدا خواهند کرد.

از میان پروژه‌های اقتصادی، ۷طرح مربوط به حوزه نفت و انرژی، ۱۳طرح مربوط به حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی، ۲۱پروژه مربوط به بخش شیلات (پرورش و تکثیر میگو و ماهی در قفس) می‌باشد.

همچنین ۸پروژه عمرانی، ۲پروژه محیط زیستی و ۲۵پروژه مربوط به حوزه‌های اقامتی و صنعت گردشگری بخش دیگری از طرح‌های در حال اجرای منطقه آزاد قشم را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، امروز دوشنبه ۳۱خردادماه‌۱۴۰۰ در آیین ویدئو‌کنفرانسی با حضور رئیس جمهوری، تعداد ۱۰۵پروژه بااعتبار ارزی ۶۶۷میلیون دلار و ۲۷۶میلیون یورو و ریالی ۶۱هزار و ۱۵۰هزار میلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ‌زنی و طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ از این در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳پروژه به اعتبار ریالی ۶۴هزار و ۶۷۰میلیاردی و ارزی ۳۴۰میلیون یورو و ۲۸۱میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضور داشته است.