معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد:

تکمیل زیرساخت‌های اروندکنار در راستای طرح راهبردی منطقه آزاد اروند

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پروژه‌های زیرساختی احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب، آب‌های سطحی و بهسازی معابر شهری بزرگترین و حیاتی‌ترین پروژه تاریخ اروندکنار به شمار می‌آید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، موعود شمخانی در حاشیه بازدید از پروژه احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب و بهسازی معابر شهر اروندکنار، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته پس از ۶سال حضور در منطقه آزاد اروند می‌توان گفت زیرساخت‌های صنعتی، صادراتی، درمانی و آموزشی منطقه شکلی منسجم به خود گرفته و در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه سیاستگذاری هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند بر این اساس بنا نهاده شد که تاثیری در پنج شهر منطقه آزاد اروند (آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار و چوئبده) بگذارد، گفت: با توجه به اینکه اروندکنار و چوئبده در محدوده جغرافیایی منطقه آزاد اروند قرار ندارند، اما تاکنون در توسعه طرح‌های عمرانی این مناطق از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده‌ایم و این از وظایف ما در قبال مردم است.

شمخانی با اشاره به پروژه احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب، آب‌های سطحی و بهسازی معابر شهر اروندکنار، افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۰میلیارد ریال از منابع مالی منطقه آزاد اروند تامین اعتبار شده است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به پروژه مزبور بیان کرد: در حال حاضر این پروژه حدودا ۶۰درصد شهر اروندکنار را پوشش داده که در مرحله احداث، اصلاح معابر و ایجاد شبکه فاضلاب و آب‌های سطحی است.

شمخانی با بیان اینکه این پروژه در دو فاز برنامه‌ریزی شده و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، توضیح داد: این پروژه تاکنون پیشرفتی در حدود ۲۵درصد داشته که شامل آماده‌سازی ۵.۱کیلومتر معابر مجاور اَنهار قصر و حَد و شبکه اصلی و فرعی جمع‌آوری فاضلاب در محدوده اَنهار ابو دگل، ابو چمبه، قصر و حد به متراژ ۳۷۶۰متر طول می‌شود و هم‌اکنون درحال انجام است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با تاکید بر اهمیت این پروژه تصریح کرد: اجرای این پروژه بخشی‌ از اهداف منطقه آزاد اروند در توسعه زیرساخت‌ها را که در طرح راهبردی این سازمان مصوب شده است، محقق می‌کند و تاثیر قابل توجهی در ارتقای سطح سلامت و محیط زیست مناطق اروندکنار و حاشیه آن دارد.

لازم به ذکر است، که بازدید دوره‌ای و منظم مسئولین، فعالین اجتماعی و رسانه‌ها از روند اجرایی پروژه‌های عمرانی و اطلاع‌رسانی از برنامه‌های آینده معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اوند، رویکردی است که به صورت دوره‌ای در دستورکار این مدیر جوان و معاونت تحت مدیریتش قرار دارد.

اروندکنار شهری از شهرستان آبادان است. این شهر در پنجاه کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته‌ و دارای ذخایر نفتی است. این شهر بندری، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌های کوچک است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۹۵)، جمعیت آن ۱۱۱۷۳نفر (۳۱۵۶خانوار) بوده‌ است.