رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم خبر داد:

ثبت بیش از ۳میلیون شب اقامت نوروزی در جزیره قشم

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم گفت: طی 15روز از تعطیلات پایان سال و نوروز1401 قشم نزدیک به 3میلیون و ۲۱۲هزار شب اقامت در اقامتگاه‌های نگین خلیج‌فارس ثبت شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی با اعلام این خبر افزود: این حجم از شب اقامت طی بازه زمانی ۲۵اسفندماه‌۱۴۰۰ تا ۱۱فروردین‌۱۴۰۱ در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری، منازل استیجاری، چادرها، کمپ‌پارک‌های مسافرتی، خوابگاه‌ها و همچنین مدارس می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به برجای گذاشتن رکورد ورود ۸۰۳هزار نفری مهمانان نوروزی در همین بازه زمانی، هر گردشگر در جزیره قشم به طور میانگین ۴شب اقامت داشته است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: در مجموع حدود ۳میلیون و ۲۱۲هزار شب اقامت نوروزی را در بهار‌۱۴۰۱ جزیره زیبای قشم شاهد بوده‌ایم.

یادآور می‌شود، جزیره قشم با دارابودن تنها ژئوپارک جهانی یونسکو در خاورمیانه و جاذبه‌های بکر طبیعی، تاریخی و فرهنگی در کنار مراکز تجاری گسترده از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم امکانات ارائه خدمات گردشگری جزیره را از محدودیت‌های موجود ارتقا داده و با جذب سرمایه‌گذاران واقعی امکانات و تاسیسات موردنیاز این حجم از گردشگر را برای بزرگ‌ترین جزیره کشور فراهم کنیم‌.

گفتنی است، سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل شهرستان خمیر به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم) امکان‌پذیر می‌باشد.

لازم به ذکر است، همه ساله از اواخر اسفندماه، فعالیت کمیته‌های تخصصی ستاد خدمات سفر منطقه آزاد قشم با همکاری دیگر ادارات و نهادهای خدمات‌رسان شرایط مناسبی برای ورود انبوه مهمانان و گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی آغاز می‌شود.