قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم خبر داد:

ثبت نام بیش از ۵۰۰قشموند در «سامانه کیا»

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ثبت نام بیش از 500قشموند در "سامانه کیا" و صدور مجوز ورود برای 70نفر از قشموندان در سفر از طریق مبادی سه‌گانه منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی شیخ‌زاده با اشاره به استقبال قشموندان از این سامانه از نخستین روز راه‌اندازی آن تاکنون اظهار داشت: سامانه کیا که با هدف کنترل موج بازگشت قشموندان به جزیره قشم طراحی و راه‌اندازی شده، تاکنون برای ۷۰نفر از ساکنان جزیره مجوز ورود صادر کرده است.

وی ادامه داد: مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم توسط پنل تعریف شده در این سامانه، ضمن بررسی و پایش شرایط سلامت فرد متقاضی و خانواده وی در زمان ورود به جزیره از طریق مبادی سه‌گانه شامل بنادر پهل-‌لافت، بندر شهید ذاکری و یا فرودگاه بین‌المللی قشم  غربالگری خود را اعمال می‌کند.

به گفته شیخ‌زاده‌، قشموندانی که از طریق سامانه کیا مجوز ورود به جزیره را دریافت می‌کنند، پس از انجام غربالگری در مبادی ورودی بسته به نظر ستاد پیشگیری از کرونا ویروس شهرستان قشم تحت نظارت نیروهای انتظامی، نظامی و بسیج محلات، به مدت یک هفته وارد قرنطینه خانگی شده و تا پایان دوره قرنطینه، به صورت روزانه توسط سامانه ارتباطی ۴۰۳۰ اوضاع سلامت‌شان بررسی می‌شود.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان بر همکاری و تعامل قشموندان به منظور کنترل و مدیریت بحران پیش رو تاکید کرد و عنوان داشت: بدون همراهی نیروهای مردمی مسئولان و اعضای ستاد پیشگیری از بحران کرونا نمی‌توانند از گسترش بیماری جلوگیری کنند و تاکنون نیز شرایط مناسب حاکم بر جزیره نیز مدیون وحدت، همدلی و مشارکت مردم در کنار مسئولان بوده است و امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.