در هفت ماهه سال‌98 صورت گرفت:

ثبت ۱۰۹شرکت داخلی و خارجی در منطقه آزاد انزلی

مجموع شرکت‌های ثبت شده در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی و معنوی سازمان منطقه آزاد انزلی به 2482شرکت بالغ شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، از ابتدای فروردین لغایت پایان مهرماه سال‌۹۸ مجموع شرکت‌های ثبت شده در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی و معنویِ معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان به ۱۰۹شرکت ایرانی و خارجی بالغ شد و این در حالی است که از این تعداد ۹شرکت با سهامدار و مالکیت خارجی می‌باشند.

براین اساس، شرکت‌های خارجی ثبت شده در منطقه آزاد انزلی طی این مدت از شهروندان کشورهای کره جنوبی، لهستان، روسیه، تاجیکستان، یونان، انگلستان، چین، قزاقستان و آذربایجان هستند.

حوزه فعالیت ۱۰۹شرکت ثبت شده در این منطقه در حوز‌های تجاری-‌گردشگری، تجاری-عمرانی، خدماتی، صنعتی-‌تولیدی و موسسه فرهنگی-‌ورزشی اعلام شده است.

بنا بر این گزارش، تعداد شرکت‌های ثبت شده از سال شروع به کار سازمان منطقه آزاد انزلی در سال‌۱۳۸۴ تا پایان شهریورماه سال‌۱۳۹۸، به تعداد ۲۴۸۲شرکت افزایش یافته که از این تعداد، ۲۷۳شرکت و شعبه شرکت خارجی می‌باشند که این منطقه را برای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری خود انتخاب کرده‌اند.

لازم به ذکر است، میزان سهم و درصد مالکیت سرمایه‌گذار خارجی در فرآیند ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی از ۳۳ تا ۱۰۰درصد سهام را در برمی‌گیرد و در این میان اعضای هیأت مدیره ۲۷۳شرکت خارجی که در منطقه به ثبت رسیده‌اند، دارای تابعیت کشورهای روسیه، هندوستان، آلمان، چین، پاکستان، تاجیکستان، تایلند، افغانستان، قزاقستان، کره جنوبی، انگلستان، لهستان، سوریه، امارات متحده عربی، آذربایجان، ایتالیا، عراق، اوکراین، نیجریه، ترکیه، سوئد، گرجستان و یونان می‌باشند.

در خصوص دلایل تداوم روند رو به رشد شاخص‌های اقتصادی در منطقه آزاد انزلی ظرف سال‌های اخیر باید به مواردی همچون تکمیل زیرساخت‌های لازم برای هرگونه فعالیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی، خدماتی اشاره کرد که در میان آنها شروع به کار مجتمع بندری کاسپین، مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های منطقه، فعالیت بورس کالا، تکمیل شبکه ارتباطی داخلی، بهره‌برداری از پست برق و نیروگاه برق مقیاس کوچک و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات از اهمیت بیشتری برخوردار است.

از سوی دیگر تدوام مدیریتی، ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی متنوع به سرمایه‌گذاران، ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به علاقه‌مندان به ثبت شرکت در این منطقه، اجرای تمامی مزایا و معافیت‌های قانونی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد با نهادهای دولتی و بخش خصوصی داخلی و خارجی منجر به رونق فضای کسب و کار در منطقه شده است.

علاوه بر این، فعالسازی کریدورهای تجاری بین‌المللی با محوریت منطقه که زمینه افزایش مبادلات ترانزیتی را فراهم آورده، با جذب بیش از ۹۰شرکت نوآور، فناور و دانش‌بنیان، این منطقه به یکی از قطب‌های کشور تبدیل شده و از طریق فعالسازی ۷۰واحد تولیدی صنعتی راکد و نیمه راکد، موجبات رونق تولید و اشتغال مولد را ایجاد کرده است.

معافیت مالیاتی ۲۰ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰درصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی است.

گفتنی است، از فروردین‌ماه سال جاری سامانه یکپارچه آنلاین ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری منطقه آزاد انزلی شروع به کار نموده که علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام فرآیندهای ثبتی به آدرس اینترنتی cr.freezones.ir مراجعه نمایند.