در دیدار سرمایه‌گذاران ایتالیایی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح شد:

جزیره قشم، درگاهی برای ایجاد ارتباطات نزدیک‌تر میان ایران و اروپا

نماینده دانشگاه ساپیینزا (Sapienza) در ایران به همراه سرمایه‌گذاران ایتالیایی و ایرانی شرکت انسا مروارید قشم، با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، میکله جیانونه (‌‎Michael Gianano) در این دیدار گفت: جزیره قشم از نظر تجارت و جذب گردشگر هنوز پتانسیل‌های پنهان زیادی دارد که می‌تواند به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: امیدواریم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم بتوان گام‌های مهمی برای توسعه قشم در حوزه‌های مختلف صنعتی و گردشگری برداریم.

معاون امور آموزش بخش ای.لرنینگ ‌(E-Learning) دانشگاه ساپیینزا ادامه داد: قشم ظرفیت‌های زیادی دارد که باید بیشتر به اروپا معرفی شود.

وی تصریح کرد:  باید بتوانیم جزیره قشم را به عنوان درگاهی برای ایجاد ارتباطات نزدیک‌تر بین ایران و اروپا معرفی کنیم.

نماینده دانشگاه ساپیینزا در ایران افزود: سعی می‌شود از طریق شرکت انسا مروارید قشم دانش، فناوری صنعت، صنایع و برندهای معتبر به قشم منتقل شود.

همچنین، طراح و مشاور شرکت انسا مروارید قشم در این دیدار گفت: این شرکت در زمینه عرضه محصولات معاف از مالیات در پنج نقطه جزیره شامل فرودگاه بین‌المللی قشم و بنادر، طرح‌هایی در دست اجرا دارد که می‌تواند به ظرفیت جذب گردشگر در این منطقه منجر شود.

مجتبی علی نورفشکی افزود: راه‌اندازی فروشگاه‌ زنجیره‌ای، اشتغال‌زایی بالایی برای مردم جزیره به همراه خواهد داشت که می‌توان به مشاغلی مانند فروش صنایع دستی، سوغات، پوشاک ایرانی و… در آن اشاره کرد.

به گفته وی، بخش دیگر فعالیت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروش کالاهای خارجی با برندهای معتبر و اصیل است که می‌تواند رقیبی برای کشورهای همسایه شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست اظهار داشت: انتقال تکنولوژی و مشاوره برای ارتقای سطح گردشگری قشم، دو هدف مهم است که باید مدنظر سرمایه‌گذاران باشد.

حمیدرضا مومنی افزود: ساماندهی به فعالیت‌های بومیان در حوزه گردشگری و ارتقای آن به سطح بین‌المللی با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی ازجمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.