در همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی کیش عنوان شد؛

جزیره قشم، قطب انرژی کشور

همایش تخصصی حمایت از سازندگان داخل کشور در صنعت پتروشیمی با مشارکت فعال منطقه آزاد قشم و اختصاص نشست تخصصی برای معرفی این جزیره به عنوان هاب انرژی کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این همایش که از ۲۷ تا ۲۹بهمن‌ماه‌ با حضور فعالان اقتصادی حوزه مهندسی و ساخت داخل در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد، علی یدقار، مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علی‌اصغر کشاورز مقدم عضو هیات مدیره، محمدجواد دهقانی مشاور مدیر عامل در امور نفت و انرژی و مهدی نصیری مسئول ارزیابی و اجرای طرح‌های مدیریت نفت و انرژی به عنوان نمایندگان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

این همایش در راستای تحقق شعار سال۱۳۹۸ مقام معظم رهبری، رونق تولید و با هدف معرفی دستاوردهای تولیدات صنایع پتروشیمی ایران، معرفی سازندگان، تامین‌کنندگان و قطعه سازان صنعتی داخل کشور، در پنج سالن با ۱۰نشست تخصصی، توسط  معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انجمن سازندگان صنایع نفت و گاز برگزار شد.

مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشستی با موضوع «قشم، قطب انرژی کشور در مسیر توسعه اقتصاد ملی»، از انتخاب جزیره قشم به عنوان هاب انرژی ایران خبر داد.

علی یدقار با اشاره به صدور مجوز ساخت ۵مجتمع پتروشیمی در منطقه آزاد قشم توسط وزارت نفت و صنایع پتروشیمی ایران بیان داشت: با ساخت این واحدها، قشم یکی از قطب های اصلی حضور سازندگان، فعالان صنایع داخلی پتروشیمی می‌شود.

به گفته وی، با توجه به تخصیص روزانه ۵۰میلیون مترمکعب خوراک گاز برای این صنعت، در حال حاضر منطقه آزاد قشم بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری و حضور علاقه‌مندان به صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی است.

مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان سخنرانی خود بر توانمندی سازندگان و متخصصان داخلی صنایع پتروشیمی تاکید کرد و گفت: با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصین داخلی می‌توانیم گام‌های بلندی در پیشرفت این صنعت برداشته و آینده کشور را متحول کنیم.

گفتنی است، همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی به میزبانی منطقه آزاد  کیش با حضور فعالان اقتصادی حوزه مهندسی و ساخت داخل، از ۲۷ تا ۲۹بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد.