نماینده سازمان لیگ ملی غواصی-‌روسیه‌ اعلام کرد:

جزیره قشم، مقصد گردشگری ورزشی و غواصان جهانی

نماینده سازمان لیگ ملی غواصی-‌روسیه (NDL) ‌از قشم به عنوان منطقه‌ای ویژه برای جذب گردشگران ورزشی و غواصان جهانی نام برد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، «یان آرشُو» با اعلام این مطلب گفت: شرایط آب و هوایی این جزیره به ویژه در نیمه دوم سال، موقعیت حضور گردشگران ورزشی ازجمله علاقه‌مندان به ورزش‌های دریایی از نقاط مختلف جهان را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین نمایندگی سازمان لیگ ملی غواصی-‌روسیه در ایران که فعالیت خود را به صورت رسمی و قانونی در قشم آغاز کرد، افزود: ظرفیت‌های منحصر‌به‌فرد گردشگری این جزیره در نمایشگاه غواصی مسکو ۶ تا ۹فوریه (۱۷ تا ۲۰بهمن‌ماه) معرفی خواهد شد.

نماینده سازمان لیگ ملی غواصی-‌روسیه ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های جزیره قشم در این نمایشگاه بین‌المللی که با حضور فعالان حوزه غواصی از قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا برگزار می‌شود، موجب آشنایی هرچه بیشتر شرکت‌کنندگان با موقعیت ارزشمند قشم در حوزه‌های مختلف ازجمله ورزش های آبی می‌شود.

به گفته آرشُو، شگفتی‌های زیر آب در جزیره قشم به دلیل شرایط آب و هوایی این منطقه به هیچ وجه با آنچه در سرمای بسیار شدید در آب‌های مسکو و مناطق سیبری دیده می‌شود، قابل مقایسه نیست و ظرفیت‌های زیر آب این جزیره امتیاز ویژه برای توسعه و تقویت گردشگری دریایی است.

نماینده سازمان لیگ ملی غواصی-‌روسیه تاکید کرد: تا پیش از آغاز نمایشگاه غواصی مسکو، ظرفیت‌های مهم گردشگری قشم اعم از سواحل، مدارس غواصی و شگفتی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره در قالب بروشور به دو زبان روسی و انگلیسی برای ارائه به شرکت‌کنندگان آماده خواهد شد.

شایان ذکر است، سازمان لیگ ملی غواصی-روسیه‌ (NDL) سال‌۲۰۰۳ در کشور روسیه تاسیس شد و نخستین دفتر نمایندگی این موسسه در ایران نیز با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جزیره راه‌اندازی شد.

با راه‌اندازی نمایندگی NDL در باشگاه فرهنگی-‌ورزشی مدرسه غواصی قشم، از این پس دوره‌های مختلف غواصی در سطح بین‌المللی در طول سال با حضور علاقه‌مندان از ایران و کشورهای مختلف در این جزیره برگزار می‌گردد.