مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد:

جزیره قشم، یک برند بین‌المللی است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برند شدن نام قشم در سازمان‌های بین‌المللی، لزوم تداوم و ارتقاء کیفیت خدمات در این جزیره را افزایش داده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی، در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای شهر و شهرداری بندرعباس، با تبریک انتخاب شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق توسط سازمان جهانی یونسکو، بیان داشت: موفقیت‌های قشم در سازمان‌های بین‌المللی همانند UNWTO  و مجموعه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو، ظرفیتی ارزشمند برای جزیره و معرفی برند منطقه آزاد قشم است.

وی با تاکید بر لزوم احترام به حقوق شهروندان افزود: وظایف شهرداری‌ها و شوراهای شهر، کمک به جاری شدن و تحقق حقوق مردم و شهروندان است.

مومنی با برشمردن خدمات سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه گردشگری گفت: ساخت ۱۳کمپ پارک با امکانات رفاهی کامل در نقاط مختلف جزیره، موجب توزیع گردشگر و کم شدن بار ترافیکی در شهرهای سه‌گانه قشم، درگهان و سوزا شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان برای همکاری با مجموعه شورای اسلامی و شهرداری بندرعباس در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و گردشگری اعلام آمادگی کرد.

 

بندرعباس محور ورود گردشگر و قشم مقصد گردشگری هرمزگان است

اعضای شورای شهر و شهرداری بندرعباس به میزبانی معاونت امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، از پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد قشم و فعالیت‌های این سازمان در حوزه کمپ پارک‌ها و توسعه فضای سبز بازدید کردند.

رضا حیدری‌زاده، رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر خدمات موثر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه فضاهای شهری گفت: بندرعباس محور ورود گردشگر و قشم مقصد گردشگری استان است.

وی همچنین خواستار همگرایی و انتقال تجربیات سازنده در حوزه‌های مختلف خدمات شهری بین دو شهر قشم و بندرعباس شد.

حضور در باغ‌موزه گیاه‌شناسی جزیره و آشنایی با تولیدات گیاهی این مرکز، بخش نخست این بازدیدها بود.

همچنین مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی از نحوه کشت و عمل‌آوری گونه‌های در حال تکثیر و سازگار با اقلیم جغرافیایی قشم را به اطلاع  بازدیدکنندگان رساند.

بازدید از کمپ پارک ایران زمین، پارک محله‌ای یاس شهرک نریمان، فاز دوم کمپ پارک آفتاب، پارک زیتون و سینما دریای قشم بخش‌های دیگر این بازدیدها بود.