مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

جزیره قشم؛ هاب جدید انرژی و حوزه پتروشیمی در کشور

حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد و ابوموسی در مجلس یازدهم که با حضور علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم برگزار شد، بر لزوم برنامه‌ریزی جهت حمایت و تسهیل حضور سرمایه‌گذاران در منطقه به‌ویژه در حوزه نفت و انرژی تاکید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در این جلسه، بخشی از برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای اجرا شده توسط سازمان متبوع خود در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی خصوصا اقدامات صورت گرفته در راستای معرفی قشم به ‌عنوان هاب جدید انرژی و حوزه پتروشیمی را تشریح کرد.

وی همچنین در این جلسه ایجاد امید، انگیزه و جذابیت برای حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در جزیره و ‌رونق فعالیت‌های اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت و کیفیت زندگی ساکنان را از مزایای فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه زیرساختی و ایجاد توسعه پایدار و متوازن در تمامی نقاط جزیره دانست.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به همکاری‌های موثر شکل ‌گرفته میان سازمان منطقه آزاد قشم و مجموعه وزارت نفت جهت تامین خوراک موردنظر در حوزه پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه و سایر طرح‌ها اعلام کرد که در آینده نزدیک و با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال اجرا، شاهد رشد قابل‌توجه اقتصاد ملی به‌ویژه وضعیت اقتصادی جزیره قشم خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات  صورت گرفته جهت جذب و حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در جزیره، ابراز امیدواری کرد تا مجموعه‌های مختلف فعال در جزیره قشم با اجرای طرح‌های خود بتوانند زمینه‌ساز ایجاد توسعه متوازن و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه باشند.

محمد آشوری بیان کرد: با توجه به لزوم دارا بودن برنامه چشم‌انداز برای سال‌های آینده، طرح‌های متعددی جهت جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های انرژی خصوصا بخش مربوط به تولید محصولات متنوع پتروشیمی در منطقه می‌تواند نویددهنده ادامه حرکت‌های مثبت در سال‌های پیش‌رو باشد.