بازدید مشاور رئیس‌جمهور و مدیران عامل مناطق آزاد کشور از نخستین مزرعه پرورش میگو به شیوه فوق متراکم کشور در منطقه آزاد قشم:

جزیره قشم رکورددار تولید میگو در کشور

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیران عامل مناطق آزاد کشور از نخستین مزرعه پرورش میگو به شیوه فوق‌متراکم کشور در قشم بازدید کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، شرکت «کیان یزدان قشم» نخستین پروژه‌ای است که توسط مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مدیران عامل دیگر مناطق آزاد کشور و هیات همراه، مورد بازدید قرار گرفت.

این شرکت به ‌عنوان نخستین شرکت پرورش میگو به شیوه فوق متراکم در کشور، یکی از پروژه‌های اولویت‌دار جزیره و در حال ساخت است که محصولات تولید شده در منطقه آزاد قشم را وارد چرخه تامین غذای کشور و صادرات خواهد کرد تا ضمن معرفی برند این منطقه آزاد به مردم جهان، نقش اثرگذاری در اقتصاد ارزآور ایران ایفا کند.

شرکت کیان یزدان قشم با ۴۸۰حوضچه، به ‌طور میانگین ظرفیت تولید ۴۰تُن میگو در هر هکتار را دارد که در مقایسه با روش سنتی (با برداشت حدود ۷تُن در هر هکتار)، جهشی در زمینه تولید میگو در صنعت غذایی کشور رقم خواهد زد.

یادآور می‌شود، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همراه مدیران عامل مناطق آزاد کشور با هدف بازدید از پروژه‌های زیرساختی، نفت و انرژی و حضور در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور روز سه‌شنبه ۲۸اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ وارد قشم شدند.