در چهار پایانی روز هفته گذشته رقم خورد:

جزیره قشم میزبان بیش از ۷۷هزار گردشگر در تعطیلات زمستانی

77هزار و 461نفر از هموطنانمان در چهار روز آخر هفته گذشته با سفر به جزیره زیبای قشم در جنوب کشور، بهاری زودرس را در نیمه زمستان سرد تجربه کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، گردشگران از نقاط مختلف کشور با توجه به تعطیلات آخر هفته، عزم خود را از روز سه‌شنبه برای سفر به جزیره قشم، سرزمین عجایب هفتگانه خلیج فارس جزم کردند و به محض ورود به این منطقه، با آب و هوایی کاملا بهاری در نیمه زمستان روبه‌رو شدند.

گردش در سایت‌های بسیار زیبای جزیره ازجمله دره ستاره‌ها، جزایر ناز، غارهای خربس، دره و تنگه چاهکوه، خلیج دلفین‌ها، بندر تاریخی لافت، موزه ژئوپارک، جنگل‌های دریایی حرا، سواحل زیبا و ورود به آب های نیلگون خلیج فارس، خاطره‌ای دلنشین از سفر به قشم را برای مهمانان جزیره به همراه داشت.

خرید مناسب از بازارهای قدیم شهر قشم و درگهان و مجتمع‌های تجاری این دو شهر نیز بخشی از ساعت سفر هموطنانمان در سفر به قشم را به خود اختصاص داده بود.

مهمانان جزیره، بخشی از ساعات سفر خود به جزیره قشم را به غواصی در زیر آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و مشاهده زیبایی‌های حیرت‌انگیز زیر آب در کنار پرواز بر آسمان آبی جزیره با استفاده از پرنده‌های آهنین در سایت جزایر ناز گذراندند.

گردشگران جزیره قشم در این سفر چهار روزه همچنین از غذاهای لذیذ دریای و صنایع دستی بانوان جزیره هم غافل نشدند و به هنگام خروج از قشم نیز ماهی‌های خوشمزه این دیار و صنایع دستی را به عنوان سوغات با خود به شهر و دیارشان بردند.

با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال و نوروز‌۹۹، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با هدف تکریم انبوه مسافرانی که از نقاط مختلف کشور در این چهار روز به این منطقه سفر کرده بودند، نریمان توکلی جویباری مدیرکل حوزه مدیرعامل را مامور کرد از اماکن اقامتی، گردشگری و مبادی ورودی و خروجی قشم بازدید نماید و در نهایت گزارشی از خدمات به مهمانان جزیره را به ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ارائه نماید.

توکلی جویباری براساس این ماموریت به اتفاق حسین مرادی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم در طول مدت تعطیلات پایان هفته گذشته به دفعات و در ساعات مختلف شبانه‌روز با حضور در اماکن اقامتی، پارک‌ها و کمپ پارک‌ها و مبادی ورودی و خروجی جزیره و گفت‌وگو با گردشگران، نظرات آنان را برای سفر به این منطقه و نحوه ارائه خدمات جویا شدند.

خوشبختانه قریب به اتفاق مهمانان از نحوه خدمات‌رسانی به ویژه در اسکله پهل به لافت که مسیر اصلی ورود مسافران جزیره است، اظهار رضایت داشتند.

این ماموریت ویژه که در نوع خود بی‌سابقه بود، می‌تواند ارزیابی مناسبی را از نحوه خدمات در اماکن اقامتی، گردشگری و مبادی ورودی و خروجی برای تصمیم‌گیری بهتر در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم را به همراه داشته باشد.

شایان ذکر است، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی سفر قشم آخرین آمار سفر گردشگران به جزیره قشم را ۷۷هزار و ۴۶۱نفر اعلام کرد که ۵۵هزار و ۵۳۵نفر آنان با استفاده از ۱۴هزار و ۷۹۵دستگاه وسایل نقلیه شخصی و عمومی از اسکله پهل بندرعباس وارد  اسکله لافت در جزیره قشم شدند.

آمار ارائه شده همچنین مشخص کرده است که ۲۱هزار و ۲۳۵تن از گردشگران نیز با استفاده از شناورهای مدرن مسافری از اسکله شهید حقانی بندر عباس وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم شدند و چهار هزار و ۶۹۱گردشگر هم از فرودگاه‌های مختلف کشور با پرواز وارد فرودگاه بین‌المللی قشم شده‌اند.