در نشست خبری استاندار هرمزگان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مطرح شد:

جزیره کیش، در مسیر توسعه و پیشرفت پایدار و متوازن

استاندار هرمزگان در نشست خبری افتتاح ۱۱طرح بزرگ ملی در جزیره کیش گفت: در مسیر توسعه و پیشرفت متوازن و پایدار استان هرمزگان و مناطق آزاد کیش و قشم، شاهد اتفاقات مثبت و ارزشمندی هستیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالناصر همتی افزود: اجرای طرح‌ها و رفع موانع سرمایه‌گذاری در دوره مدیریت غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تسریع شده است و حضور ایشان در جزیره کیش، فرصت مغتنمی برای این منطقه است.

وی اظهار داشت: استان هرمزگان ظرفیت‌های بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری دارد و رئیس‌جمهور نیز در سخنان امروز خود بر انجام اقدامات لازم برای رشد سرمایه‌گذاری در این مناطق تاکید داشتند.

استاندار هرمزگان در ادامه بر لزوم فعال بودن همه کسب و کارها با رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: در شرایط سخت تحریم، چاره‌ای جز اتکا به توانمندی‌های داخلی برای نیل به جهش تولید نداریم.

همتی در پاسخ به پرسش منع واردات خودرو به مناطق آزاد اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد کیش تلاش زیادی برای حل این موضوع انجام داده است و آمادگی لازم برای نشست مشترک با معاون اول رئیس‌جمهور جهت حصول نتیجه وجود دارد.

وی در ادامه گفت: کیش، بهترین ظرفیت از نظر معافیت‌های گمرکی، فعالیت‌های دانشگاهی و بخش پزشکی، بیمارستانی و سلامتی را داراست. همچنین از نظر دانش و تیم‌های فن‌آوری و دانش‌بنیان و حضور دانشگاه‌ها در کنار اقتصاد کیش، فرصت‌های زیادی به وجود آمده است.

استاندار هرمزگان خاطر‌نشان کرد: دولت تمام توان خود را برای تامین مواد اولیه کارخانجات  مناطق آزاد و نیازهای کشور به کار گرفته است تا موانع از مسیر سرمایه‌گذارها برداشته شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آغاز نشست خبری با رسانه‌های سراسری و محلی، از زحمات و تلاش‌های همکاران خود در سازمان منطقه آزاد کیش و تلاش‌های بخش خصوصی کیش تقدیر و قدردانی کرد.

غلامحسین مظفری در این نشست، درخصوص صادرات کالاهای تولید شده در این منطقه گفت: ارسال کالاهای صادراتی از کیش به سرزمین اصلی هم‌اکنون با مشکلاتی مواجه است که امیدوارم با رسیدگی، این مشکل مرتفع شود تا در مسیر تولید محصولات داخلی، وقفه نداشته باشیم.

همچنین، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان این نشست از معاونت توسعه و مدیریت این سازمان خواست با ارائه طرح و پیشنهادی، اقدامات لازم برای حل مشکل مسکن خبرنگاران و کارمندان انجام شود.