جشنواره تئاتر جزیره قشم با چهار نمایشنامه اکران می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با پنجمین دوره جشنواره تئاتر استانی در قشم، چهار نمایشنامنه برای ارزیابی اکران می‌شود. به گزارش اخبار آزاد مناطق، علیرضا کمساری اعلام کرد: داوران بومی جزیره قشم چهار نمایشنامه را از بین هفت نمایشنامه ارائه شده برای حضور در پنجمین دوره جشنواره تئاتر استانی قشم […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با پنجمین دوره جشنواره تئاتر استانی در قشم، چهار نمایشنامنه برای ارزیابی اکران می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علیرضا کمساری اعلام کرد: داوران بومی جزیره قشم چهار نمایشنامه را از بین هفت نمایشنامه ارائه شده برای حضور در پنجمین دوره جشنواره تئاتر استانی قشم انتخاب کردند.

وی ادامه داد: «چکامه‌هایی که حباب می‌شوند» به نویسندگی علی ذاکری و کارگردانی کمیل جعفری، «عشق خفته» به نویسندگی و کارگردانی ابوذر رحیمی، «نامه‌ای به یارچغلو» به نویسندگی و کارگردانی غلام رنجبر و «زندگی آفلاین» به نویسندگی و کارگردانی ابوطالب احدی چهار آثار برتر راه یافته به بخش رقابتی پنجمین جشنواره تئاتر جزیره قشم هستند.

به گفته کمساری، این چهار نمایشنامه با حضور فریده گرمساری، مجید سُرنی‌زاده و امید الماسی‌نیا داوری می‌شوند و درنهایت فیلم ضبط شده این نمایشنامه‌ها برای ارزیابی نهایی و حضور احتمالی در جشنواره تئاتر فجر امسال که در ایام دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، به مرکز هنرهای نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌گردد.

وی با اشاره به تفویض اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و ارتقای جایگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه به اداره کل، اظهار کرد: حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم معتقد است براساس این تفویض اختیار، هنرمندان این منطقه باید در همه فعالیت‌های فرهنگی-‌هنری که در سطح ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، حضور داشته باشند.

بنا به این گزارش، مراسم پنجمین دوره جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد قشم روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶شهریورماه با اجرای چهار نمایشنامه برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه با معرفی نفرات برتر این جشنواره ساعت ۲۰روز جمعه در محل تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.