مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

جلب مشارکت مردمی، عامل موفقیت در حفاظت از اراضی ملی قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای استیفای حقوق مردم، مهم‌ترین کار در موضوع حفظ اراضی ملی، سیستمی و قانونمند برخورد کردن با این موضوع و جلب مشارکت مردمی است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در آیین تودیع و معارفه مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: سازمان در این موضوع تاکنون اقدامات زیادی انجام داده است، اما با توجه به اینکه حفظ اراضی ملی در جزیره قشم از حساس‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات محسوب می‌شود، این اقدامات به یک آسیب‌شناسی جدی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی در جزیره قشم قبل از وقوع جرم باید جلوی آن گرفته شود، تصریح کرد: ما زمانی می‌توانیم به این هدف برسیم که کل پرسنل سازمان منطقه آزاد قشم به این احساس برسند که این اراضی و اموال ملی متعلق به تک‌تک آنهاست و نسبت به کوچک‌ترین تخلف در این خصوص در هر زمان و در هر مکان احساس مسئولیت کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم بازنگری در برخی رویه‌ها در برخورد با تصرفات اراضی ملی در قشم را یک ضرورت خواند و گفت: متصرفان کار خودشان را می‌کنند، مهم این است که ما راهی کارآمد و موثر برای جلوگیری از آن پیدا کنیم.

وی، از مسئول جدید یگان حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم خواست از آخرین فناوری‌های ارتباطی و ماهواره‌ای در جهت رصد کردن هرگونه فعل و انفعال غیرقانونی در اراضی ملی جزیره استفاده کرده و با قاطعیت جلو تخلفات را از همان ابتدا بگیرد.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود، کار در این عرصه را بسیار دشوار خواند و گفت: همه ما در این حوزه در معرض بدترین تهمت‌ها و شایعه‌ها هستیم، ولی مهم این است که با آسیب‌شناسی درست نگذاریم حتی یک میلیمتر از زمین مردم به ناحق به نفع سازمان و یا برعکس جابجا شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید مجدد بر جلب مشارکت آحاد مردم قشم در این کار دشوار، بر ضرورت تعامل با همه دستگاه‌های ذیربط ازجمله دادگستری و نیروی انتظامی و همچنین حضور واحدهای دیگر سازمان ازجمله معاونت عمرانی و مدیریت حقوقی در کنار یگان حفاظت از اراضی ملی سازمان تاکید کرد.

براساس این گزارش، حسین رفیعی مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این آیین با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان درخصوص رفع تصرف اراضی ملی در قشم و تشریح موانع متعدد در مسیر احقاق حقوق مردم در این عرصه، بر تداوم قاطعانه این حرکت تاکید کرد و گفت: در این مبارزه دشوار ما با هیچ‌ کسی تعارف نداریم و با همه به صورت یکسان و قانونی برخورد می‌کنیم.

گفتنی است، در این آیین با تقدیر از خدمات حمید مسعودیان مسئول سابق یگان حفاظت اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم، مصطفی مازندرانی رئیس حفاظت پرسنلی اداره کل حراست سازمان منطقه آزاد قشم با حفظ سمت به عنوان مسئول جدید این یگان معرفی شد.