مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

جهش تولید، سرمایه‌گذاری و صنعت کیش در پساکرونا

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از گشایش 12پروژه ساختمانی و صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری تقریبی هزار و 400میلیارد تومان تا پایان خردادماه در این منطقه خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری با بیان اینکه  شیوع ویروس کرونا در کیش نیز مانند دیگر نقاط کشور و جهان آثار و تبعاتی برجای گذاشت، گفت: خوشبختانه ما در اولین روزهای مطرح شدن موضوع شیوع ویروس و پیش از برگزاری انتخابات، جلسات شورای سلامت کیش را ساماندهی کردیم و گام‌های اولیه برای مبارزه با بیماری و کنترل شیوع آن برداشته شد.

وی با اشاره به فعالیت مراکز صنعتی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری زیرگروه ساختمانی جزیره حتی در زمان محدودیت‌ها و تعطیلی تمامی صنوف، افزود: فعال بودن این دو گروه در زمان تعطیلی‌ها فرصتی بسیار خوب بود که موجب تسریع در روند کار آنها در شرایط بحرانی شد، به گونه‌ای که ۲پروژه صنعتی در این مدت زمان گشایش یافت و ۸پروژه نیز آماده بهره‌برداری است.

مظفری از افتتاح ۱۲پروژه ساختمانی و صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری تقریبی هزار و ۴۰۰میلیارد تومان در کیش خبر داد و اظهار کرد: در زمان تعطیلی تمامی مراکز تفریحی، گردشگری و سرمایه‌گذاری، گروه‌های صنعتی و ساختمانی از فرصت‌ها در جهت رونق جزیره کیش بهره گرفتند و با هدف تولید و ظرفیت‌سازی بعد از کرونا، این حوزه را متوقف نکردند و رونق بخشیدند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش عنوان داشت: جلسات شورای سلامت جزیره به صورت فشرده در سازمان منطقه آزاد کیش و با حضور متولیان دستگاه‌های اجرایی به ویژه مرکز توسعه سلامت و بهداشت و درمان برگزار شد و تمامی دستگاه‌ها و نهادها ملزم به اجرای موارد مصوب اساسی و اصولی شورای سلامت شدند.

وی افزود: بخش خصوصی با تحمل بیشترین آسیب از کرونا با مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش همرای بسیار خوبی داشت و همگام با ما وارد کار شد، به گونه‌ای که از ۱۵ تا ۱۹اسفندماه طبق تصمیمات شورای سلامت، فعالیت هتل‌ها، مراکز گردشگری، تفریحی و بازارها نیز تعطیل شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تعدد تقاضای گردشگران و دوستداران کیش برای سفر به جزیره در زمان بحرانی و پیک اول کرونا بیان داشت: با پیش‌بینی‌هایی که انجام شد، پس از بررسی آثار و تبعات حضور مسافران، با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود امکانات و امور درمانی برای تامین نیاز گردشگران، پروازها برای پذیرش مسافر و حتی کیشوندان را از ۲۵فروردین ممنوع اعلام کردیم که به این ترتیب با اعمال قوانین سخت از سوی مجموعه سازمان و رعایت تمامی موارد مصوب شده در شورای سلامت کیش توسط مردم، حدود ۲۰روز بیماری مشکوک به کرونا در جزیره به ثبت نرسید.

مظفری عنوان کرد: از ۲۵اردیبهشت برای بازگشت مسافران برنامه‌ریزی کردیم و طی جلسات متعدد به ویژه نشست با مدیران تمامی ایرلاین‌ها؛ امروز به لطف خداوند و همکاری مردم و صنوف، شاهد برقراری تور و رفت و آمد مسافران به کیش هستیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از بازگشایی پروازها و ورود گردشگران به جزیره گفت: خواهش و درخواست ما از گردشگران و علاقه‌مندان سفر به کیش این است که حتما پروتکل‌های بهداشت عمومی و حفاظت فردی را جدی بگیرند و ایرلاین‌ها نیز با رعایت قوانین و ضوابط مصوب شده از سوی سازمان هواپیمایی کشور و ایکائو، به روند کنترل شیوع ویروس کمک کنند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان از بخش خصوصی به عنوان پایه اصلی سفر مسافران به کیش است یاد کرد و بیان داشت: فعالان بخش خصوصی در تمامی حوزه‌ها موارد و قوانین بهداشتی را برای داشتن جزیره‌ای پاک و عاری از آلودگی و بیماری رعایت کنند تا بتوانیم از این فرصت برای رونق هرچه بیشتراقتصاد کیش استفاده کنیم.