مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد:

حذف مدارس کانکسی با احداث ۲۴واحد آموزشی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: عملیات اجرایی برچیده شدن مدارس کانکسی با احداث 24واحد آموزشی در شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت به‌زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: از این تعداد در پلدشت هشت مدرسه، شوط چهار مدرسه و ماکو ۱۲مدرسه جدید به جای مدارس کانکسی احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: ۴۶هزار و ۵۰۰دانش‌آموز در سال جاری در این سه شهرستان با احداث این تعداد مدرسه از فضای آموزشی مناسب برخوردار خواهند شد.

عبدالرحیمی با بیان اینکه تعلیم و تربیت این قشر نیازمند تجهیز به برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است و این امر در دستورکار مهم معاونت فرهنگی این سازمان قرار گرفته است، گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای ایفای وظیفه اصلی خود، ارتقای سامانه‌های سخت‌افزاری و زیرساختی در حوزه آموزش و پرورش در کنار بهداشت و درمان و زیرساخت‌های اصلی منطقه ازجمله راه، آب، برق و گاز در دستورکار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه منطقه ما جزء مناطق محروم کشور بوده و برای رساندن به استانداردهای حداقلی باید تلاش کرد، اذعان داشت: میانگین سرانه فضاهای آموزشی در این منطقه  پایین‌تر از سرانه استانی و کشوری است که باید برای جبران این خلاء همه خیران و مسئولان دست به دست هم دهند.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۲مدرسه در روستاهای «قیرکندی» پلدشت و «آداغان» ماکو آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان با بیان اینکه فرآیند حمایت از آموزش و پرورش را به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در همین راستا باید از منابع ملی نیز برای توسعه و تجهیز مدارس بهره برد.

گفتنی است، در این جلسه پنج مورد مصوبه شورای آموزش و پرورش مورد بحث بررسی قرار گرفت و مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.