مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

حرکت پرشتاب منطقه آزاد قشم بر مدار توسعه و جهش تولید

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قشم دارای ظرفیت‌های کم‌نظیر طبیعی و فرصت‌های بی‌بدیل اقتصادی است که موجب شده این منطقه به عنوان سرزمین فرصت‌های طلایی، دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور باشد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی درویش‌پور افزود: قشم به عنوان سرزمین فرصت‌های طلایی، دارای جاذبه‌های بکر گردشگری، ظرفیت‌های ویژه در حوزه نفت و انرژی و پتانسیل‌های بی‌نظیری در عرصه شیلات قشم است که این جزیره را از سایر نقاط متمایز کرده است.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه انرژی، طی سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی طرح جامع هاب پتروشیمی در منطقه سلخ تهیه و تدوین نموده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تصویب طرح جامع پتروشیمی سلخ در کارگروه تخصصی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، افزود: حدود ۲هزار و ۶۰۰هکتار از اراضی منطقه آزاد قشم برای راه‌اندازی هاب پتروشیمی اختصاص پیدا کرده است.

به گفته درویش‌پور، در حال حاضر مجوزهای لازم برای فعالیت پنج شرکت (چهار شرکت داخلی و یک شرکت بین‌المللی) اخذ گردیده و موافقت اصولی وزارت نفت نیز برای فعالیت این مجموعه‌ها کسب شده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تامین خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی این منطقه از طریق خط لوله سراسری گاز به طول ۵۷کیلومتر انجام خواهد شد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: ظرفیت تولید این شرکت‌ها ۱۰میلیون تن محصول به صورت سالانه بوده و در آینده نزدیک فعالیت شرکت صنایع پتروشیمی بین‌الملل قشم (کیپیکو) در این منطقه آغاز خواهد شد.

درویش‌پور در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های حوزه شیلات و پرورش آبزیان در جزیره قشم افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید ۴هزار و ۵۰۰تن میگو در جزیره قشم وجود دارد و طی یک سال آینده ظرفیت تولید افزایش پیدا کرده و قشم به قطب اصلی تولید میگو در کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: همچنین ظرفیت سالانه تولید نزدیک به ۱۰تن پرورش ماهی در دریا (پرورش ماهی در قفس) و ۳۰هزار تن صادرات ماهی به صورت صیادی و ۱۵هزار تن صادرات ماهی خشک در جزیره قشم وجود دارد.