براساس آمار 10روزه تعطیلات پایان سال و 5 روز اول نوروز‌1401 انجام پذیرفت:

حضور ۳میلیون گردشگر نوروزی در ۶منطقه آزاد کشور

مدير روابط عمومی و امور بين‌الملل دبيرخانه شورايعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی کشور از سفر بیش از 2میلیون و 900هزار گردشگر به 6منطقه آزاد کشور در ایام تعطیلات پایان سال (25اسفند1400 تا پنجمین روز فروردین‌1401) خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حسن خانلری با اعلام این مطلب اظهار داشت: در این مدت، بیش از ۲میلیون و ۹۰۱هزار تَن از هموطنانمان با هدف بازدید از ظرفیت‌های گردشگری شش منطقه آزاد ارس، انزلی، قشم، چابهار، کیش و اروند از سه مبداء زمینی، هوایی و دریایی به این مناطق سفر کردند.

وی با اعلام اینکه مردم با گذر از شرایط سخت کرونایی و ورود به سال جدید، روی خوشی به سفر از مناطق آزاد نشان دادند، افزود: یک میلیون و ۴۴هزار و ۵۹۶گردشگر در ۱۰روز یاد شده از ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار کرد: تعداد گردشگرانی که در ۱۰روز یاد شده امسال از منطقه آزاد ارس بازدید کردند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (نوروز‌۱۴۰۰) ۳۸درصد رشد داشته است.

خانلری گفت: گردشگران منطقه آزاد قشم در این مدت از سه مسیر زمینی (سفر خودرویی مسافران و انتقال خودروها توسط شناورهای لندینگ کرافت به قشم)، دریایی (اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری) و هوایی (فرودگاه قشم با استفاده از دو مسیر پروازهای داخلی و بین‌المللی) وارد این جزیره زیبا شدند.

وی افزود: آمار ورود مسافران نوروز امسال قشم با ۴۵۵هزار و ۹۹۲گردشگر در مقایسه با سفر ۸۳هزار و ۳۵۸گردشگری که در مدت مشابه سال گذشته از قشم بازدید کردند، از رشد ۴۴۷درصدی برخوردار بوده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان داشت: گردشگران در سفر به قشم روی خوشی به ظرفیت‌های گردشگری این منطقه که از برند جهانی هم برخوردار است، نشان دادند به طوری که در ۱۰روز یاد شده، ۷۵۲هزار و ۸۲۹مورد بازدید از ژئوسایت‌های مهم گردشگری قشم، ثبت شده است.

خانلری از سفر یک میلیون نفر از هموطنانمان به منطقه آزاد چابهار خبر داد و افزود: از این تعداد ۹هزار نفر گردشگران از مسیر هوایی و بقیه از مسیر زمینی وارد چابهار شدند.

وی در مورد مسافرت هموطنانمان به جزیره کیش نیز گفت: ۱۹۵هزار و ۹۳۵گردشگر از دو مسیر (هوایی با ۱۰۱هزار و ۳۶۵نفر) و (دریایی با ۹۴هزار و ۵۷۰گردشگر)، وارد این جزیره زیبا در جنوب کشور شدند.

خانلری اذعان نمود: از ۲۵اسفند‌۱۴۰۰ تا پایان پنجم فروردین‌۱۴۰۱، تعداد ۱۰۱هزار و ۳۶۵مسافر داخلی با یکهزار و ۱۰۹پرواز در فرودگاه بین‌المللی کیش تردد کردند که این آمار در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۳۰درصد رشد در بخش مسافری را تجربه کرده است و فرودگاه کیش موفق شد رتبه سوم پرتردد‌ترین فرودگاه‌ها در پروازهای داخلی کشور را به خود اختصاص دهد.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی‌، از ۲۵اسفند‌۱۴۰۰ تا پنجمین روز از فروردین‌۱۴۰۱ هم ۱۴۰هزار نفر از مردم نقاط مختلف کشورمان با سفر به اروند، از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه آزاد در جنوب کشور بازدید کردند.