معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد:

حل مشکلات حقوقی و مالی واحدهای تولیدی توسط سازمان منطقه آزاد اروند

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از حل مشکلات حقوقی و مالی واحدهای تولیدی منطقه در سال جهش تولید توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی در مراسم بهره‌برداری از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی خرمشهر، اظهار داشت: همانطور که می‌دانید سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید ضمن تعریف ۲۰راهبرد؛ دو مورد از ۲۰راهبرد را بر حل مشکلات حقوقی و مالی واحدهای تولیدی، اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، استفاده از پتانسیل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند که سهامش ۱۰۰درصد دولتی است، در دستورکار قرار گرفت.

موسوی ضمن تشکر از هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت توسعه سرمایه‌گذاری که با همیاری و همراهی‌شان‌ یکی دیگر از پروژه تولیدی در شهرک صنعتی خرمشهر به بهره‌برداری رسید، افزود: خرسند هستیم از این که جوانان بومی و نیروهای منطقه در این واحد تولیدی مشغول به کار شده‌اند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند ضمن امیدواری از استمرار و راه‌اندازی واحدهای تولیدی بیشتر در سال‌۱۳۹۹، درخصوص میزان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال شرکت مذکور، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۳۰میلیارد ریال میزان سرمایه‌گذاری در شرکت «زعفران نگین طلای سرخ آسیا» بوده که توانسته برای ۸۰نفر به صورت مستقیم و نزدیک به ۱۵۰نفر نیز غیرمستقیم، ایجاد شغل کند.

موسوی گفت: نکته بسیار مهم این است که توانستیم در سال جهش تولید و با توجه به راهبردهایی که تعریف نمودیم؛ زنجیره تامین، تولید ومصرف را کامل کنیم.

وی قیمت محصولات تولید شده در شرکت «زعفران نگین طلای سرخ آسیا» جهت عرضه به عموم مردم نسبت به سایر شهرستان‌های استان و حتی کشور را ارزان‌تر دانست و توضیح داد: به این محصولات ارزش افزوده و مالیات بر ارزش افزوده تعلق نمی‌گیرد و مسلما مردمی که در منطقه هستند می‌توانند این اجناس را ارزان‌تر تهیه کنند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: با فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهت ارائه و فروش این محصولات به مردم نیز به تعامل رسیده‌ایم.

موسوی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری این واحد توسط بخش خصوصی انجام شده و شرکت توسعه منطقه آزاد اروند به عنوان مشارکت، پشتیبانی این کار را برعهده گرفته است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان ضمن اشاره به تحقق وعده جهش تولید در منطقه، اظهار داشت: بسیاری باور نداشتند این وعده مسجل شود، اما هفته گذشته در حضور اصحاب رسانه اولین واحد تولیدی را با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افتتاح کردیم و امروز نیز دومین واحد.

گفتنی است، در راستای حمایت از کسب و کارهای فعال، مشارکت و راه‌اندازی پروژه‌های تولیدی-‌‌صنعتی با شعار «جهش تولید در سرزمین فتح»، شرکت زعفران نگین طلای سرخ آسیا تولیدکننده روغن گردو و بسته‌بندی مواد غذایی با میزان مشارکت شرکت توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند به ارزش ۵۸میلیارد ریال، با حضور مسئولین محلی و اصحاب رسانه به بهره‌برداری رسید.