در دیدار دکتر روزبهان با وزیر اقتصاد و امور دارایی مطرح شد:

حمایت از سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان در جهت توسعه مناسبات با اوراسیا

دکتر محمدولی روزبهان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با دکتر فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در دفتر وی، دیدار و درخصوص مسائل منطقه متبوع خود به گفت‌وگو پرداخت.

در این دیدار، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی گزارشی از طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی در حال اجرا منطقه همچون اتصال به ریل سراسری و توسعه زیرساخت‌های مجتمع‌های بندری، برنامه‌های راهبردی سازمان متبوع خود در حوزه گسترش ارتباطات بین‌المللی با تکیه بر ظرفیت‌های ترانزیتی و مزیت‌های قانونی منطقه را تشریح کرد.

محمدولی روزبهان با ارائه برنامه و نقشه راهی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار با توجه به بسترها و ظرفیت‌های کمتر پرداخته شده، از عزم جدی سازمان منطقه آزاد انزلی برای بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود جهت توسعه و جهش تولید خبر داد.

وی، گسترش مناسبات تجاری میان ایران و جمهوری آذربایجان را با محوریت این منطقه در زمینه‌های جدیدی چون گردشگری دریایی مورد تاکید و توجه قرار داد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، رویکرد سازمان متبوع خود را توسعه مناسبات کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در قالب حمایت از سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان عنوان نمود و از وزیر امور اقتصادی و دارایی برای بازدید از امکانات، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های متنوع منطقه آزاد انزلی دعوت به عمل آورد.

همچنین در این نشست، وزیر اقتصاد و امور دارایی با ابراز رضایت از برنامه‌های در دست اجرای سازمان منطقه آزاد انزلی، توسعه فعالیت‌های اقتصادی و افزایش تولید و صادرات در شرایط کنونی کشور را حائز اهمیت دانست و لزوم برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های مناطق آزاد را در این راستا مورد تاکید قرار داد‌.