در نشست افشار فتح‌الهی با معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تاکید شد:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای دستیابی به توسعه متوازن جزیره قشم

در نشست رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای دستیابی به توسعه متوازن در جزیره قشم تاکید شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در این جلسه با تاکید بر لزوم تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی در جزیره قشم وجود دارد که به همت جوانان بومی کارهای ارزشمندی انجام داده و برای تجاری کردن طرح‌های خود به تامین مالی به‌هنگام با استفاده از ابزارهای مناسب نیاز دارند.

وی ادامه داد: نهادهایی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی با در اختیار داشتن منابع مالی و فناوری، نقش مهمی در ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان بازی می‌کنند و حضور این مجموعه در جزیره قشم فرصت مغتنمی برای توسعه به‌شمار می‌رود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: به‌دنبال راه‌اندازی کارخانه نوآوری در جزیره به‌منظور جذب ایده‌های خلاقانه و رشد آنها هستیم و در این زمینه هم همکاری سازمان و صندوق می‌تواند موثر واقع شود.

همچنین، معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در این نشست اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب‌های متعددی همچون پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، سرمایه در گردش و…، صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی، مشارکت در سرمایه‌گذاری طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان، مشارکت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و خصوصی بورسی از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

مهدی خالقی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسبی همچون پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس و مرکز بین‌المللی رشد قشم، گفت: آماده هستیم تا با حمایت و تامین مالی شرکت‌های منطقه، نقش خود در ارتقای علمی جزیره قشم را ایفا کنیم.

به گفته معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری؛ مشارکت صندوق در طرح‌های دانش‌بنیان، یک مشارکت واقعی است و در سود و زیان شریک خواهیم بود.

گفتنی است، نشست مشترک حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور دکتر افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی خالقی معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، فرزاد خلفی مدیر مرکز بین‌المللی رشد و دکتر محمد شریف رنجبر رئیس پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس برگزار شد.