سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت توسعه اقتصاد دریامحور قشم

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با وجود پیشرفت‌ها و فعالیت‌های خوب مجموعه پارک زیست فناوری خلیج‌فارس (قشم)، همچنان برای توسعه صنایع و اقتصاد دریامحور در منطقه نیازمند تقویت بنیه علمی و تولید دانش هستیم.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در بازدید از پارک زیست فناوری خلیج‌فارس (قشم) اظهار کرد: تقویت و توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اولویت‌های پیش‌بینی شده در برنامه راهبردی منطقه آزاد قشم برای افق‌۱۴۰۴ است.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در مجموعه پارک زیست فناوری، ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت جوانان توانمند و متخصص که موجب تقویت روحیه خودباوری در کشور است، با تمام توان حمایت می‌کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: موضوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت نیروهای متخصص و توانمند داخلی و روحیه خودباوری از موضوعاتی است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران نیز مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

فتح‌الهی با بیان اینکه تقویت شرکت‌های‌دانش بنیان در شرایط امروز یک ضرورت انکار‌ناپذیر است، گفت: بسیاری از نیازهای کشور در دوران تحریم‌های ظالمانه غرب با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان رفع شد.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته جهت احیای مجموعه پارک زیست فناوری خلیج‌فارس (قشم)، تصریح کرد: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته و موفقیت‌های حاصل شده، هنوز در ابتدای راه قرار داریم و مسیر طولانی پیش روی است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: به شدت نیازمند تولید علم و دانشی هستیم که بتواند عملیاتی شود و مجموعه پارک زیست فناوری می‌تواند به عنوان حلقه اتصال دانش و حوزه اجرا ایفای نقش کند.

فتح‌الهی با تاکید بر حمایت سازمان منطقه آزاد قشم از پارک زیست فناوری خلیج‌فارس و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان افزود: استفاده از دانش روز دنیا می‌تواند به توسعه متوازن، پایدار و سریع منطقه کمک کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: واگذاری اراضی ملی به افراد به بهانه تولید اشتغال با شیوه‌های سنتی و منسوخ شده که منجر به نابودی محیط زیست شود، قابل‌قبول نیست و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه می‌توانند یاری دهنده باشند.

همچنین، رئیس پارک زیست فناوری خلیج‌فارس (قشم) نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه، اظهار کرد: جزیره قشم به‌واسطه موقعیت جغرافیایی، یکی از نقاط کلیدی جهت توسعه زیست فناوری در کشور به حساب می‌آید.

محمد شریف رنجبر خاطرنشان کرد: حمایت سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به جذب سرمایه‌گذار برای تولید محصولات این شرکت‌ها کمک کند.