معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زای دامپزشکی در منطقه آزاد ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌ها، فعالان عرصه دامپزشکی و طرح‌های اشتغال‌زایی در این حوزه حمایت می‌شوند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق،‌ ابراهیم جلیلی در جمع فعالین این عرصه افزود: دامپزشکان به عنوان حافظان سلامت و سرمایه مردم،‌ خودشان همواره در معرض خطرات قرار دارند ولی بی‌ادعا و خالصانه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مرز بازرگان به عنوان مبادی ورودی دام و محصولات دامی است، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه مرز بازرگان و پلدشت به عنوان یکی از مهم‌ترین مبادی واردات دام و نهاده‌های دامی نیازمند فعالیت‌های مضاعف دامپزشکان هستند، لذا حفظ امنیت غذایی مردم بسیار حائز اهمیت است.

جلیلی افزود: برای تامین امنیت غذایی جامعه باید امکان کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره با جدیت هر چه تمام‌تر شود.

رئیس دامپزشکی ماکو نیز در این نشست گفت: با وجود کمبود واکسن و امکانات، دامپزشکی منطقه آزاد ماکو عملکرد خوبی داشته و تا جایی که توانسته در تامین امنیت غذایی، کنترل بیماری‌های دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات و قرنطینه دام در مبادی ورودی اقدامات خوبی داشته است.

فاطمه آیروم افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر و مشترک بین انسان و دام، رعایت نکات بهداشتی تنها راه پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماری‌ها است، به همین منظور جامعه دامپزشکی نیازمند حمایت مسئولین هستند.

وی از همراهی سازمان‌ها و نهادها که در اجرای برنامه‌های بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های دامی که تاثیر مستقیم بر معیشت عشایر و روستائیان و اقشار کم‌درآمد جامعه دارد، قدردانی کرد.

رییس شبکه دامپزشکی ماکو در پایان خواستار ایجاد محل‌های قرنطینه دام در فرودگاه ماکو به منظور تبادلات تجاری دام و فرآورده‌های دامی شد.

گفتنی است در این نشست، دامپزشکان، مشکلات و سختی کار، پیشنهادات برای ارتقای وضعیت شغلی و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.