در قالب امضای تفاهم‌نامه بین‌المللی محقق شد:

حمایت سازمان جهانی مناطق آزاد از فعالان مناطق آزاد ایران در بازارهای جهانی و محلی

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان جهانی مناطق آزاد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هدف ایجاد بستری مناسب برای فعالان مناطق آزاد جهان به منظور یادگیری، رشد و پیشرفت با تبادل تجربیات، به صورت ویدئوکنفراس برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این تفاهم نامه با حضور «حمیدرضا مومنی» مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و «صمیر حمرونی» مدیر اجرایی سازمان جهانی مناطق آزاد به امضاء طرفین رسید.

در این تفاهم‌نامه سازمان جهانی مناطق آزاد با ایجاد بهترین استانداردها برای فعالان مناطق آزاد، زمینه را برای حضور در بازارهای جهانی و محلی فراهم می‌نماید.

در این تفاهم‌نامه مقرر گردید، سازمان جهانی مناطق آزاد راهنمایی‌های لازم در جهت ایجاد مناطق آزاد جدید و همچنین ارتقای مدیریت  این مناطق از فعالان در سازمان‌های بین‌المللی مناطق آزاد، در زمینه تجارت و گمرکات حمایت کند.

سازمان جهانی مناطق آزاد و شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران (شورا) قصد دارند شرایط همکاری خود را تعیین نموده و به هر یک از مناطق آزاد ایران اجازه دهند به عضو دارای رأی در سازمان جهانی مناطق آزاد تبدیل شده به طیف گسترده‌ای از خدمات سازمان جهانی مناطق آزاد دسترسی داشته باشند.

معرفی سازمان جهانی مناطق آزاد به نهادهای مرتبط با شورا، استفاده از لوگوی سازمان جهانی مناطق آزاد در وب سایت‌های اعضاء سازمان، به‌روزرسانی اطلاعات مربود به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در اطلس سازمان جهانی مناطق آزاد ازجمله مفاد مربوط به دبیرخانه شورایعالی در این تفاهم‌نامه است.

ازجمله تعهدات سازمان جهانی مناطق آزاد در این تفاهم‌نامه به ارسال نشریات (ایمیل، خبرنامه، اسناد، دعوت‌نامه رویدادها) شورای جهانی مناطق آزاد به دبیرخانه شورایعالی، حمایت از شورا و مناطق آزاد مربوطه آن، از طریق خدمات و شبکه سازمان جهانی مناطق آزاد و ارتقاء کارآیی، دانش، ظرفیت‌سازی، رقابت و دیده شدن آنان در سطح بین‌المللی با مخاطبان و سرمایه‌گذاران بیشتر، ایجاد فرصت برای ایفای نقش رهبری مناطق آزاد عضو در تعریف نقش آنان در توسعه اقتصادی کشور و همچنین ارائه خدمات و مزایای عضویت در سازمان جهانی مناطق آزاد، برای اعضای منطقه آزاد شورا و حمایت از آنها در دستیابی به اهداف استراتژیک آنها و بالا بردن عملکرد عملیاتی آنان، و نیز ارایه بینش‌ها و یادگیری‌های جدید از بهترین روش‌ها و تجارب می‌توان اشاره کرد.