سخنگوی ستاد کرونای منطقه آزاد ارس اعلام کرد:

حمایت سازمان منطقه آزاد ارس از اجرای طرح ملی سردار سلیمانی

سخنگوی ستاد کرونای منطقه آزاد ارس از اجرای طرح ملی سردار سلیمانی در قالب تفاهم‌نامه مشترک ارائه خدمات بالینی به بیماران کرونایی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، یوسف داداش‌زاده در حاشیه جلسه ستاد کرونا گفت: در آخرین جلسه ستاد کرونای منطقه آزاد ارس، گزارشی از طرح ملی سردار سلیمانی توسط شبکه بهداشت و درمان ارائه شد و مقرر شد در راستای اجرای این طرح، با توجه به تفاهم‌نامه فی مابین درخصوص ارائه خدمات به بیماران کرونایی، افراد مشکوک و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و نیز نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، واحدهای تولیدی و مراکز اقامتی تجاری که از ابتدای سال در ارس درحال اجرا می‌باشد، خدمات ارائه شده تا پایان سال با جدیت پیگیری و اجرا شود.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات این جلسه، تامین ۳دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان کوه‌کمری مرند، یک دستگاه برای مرکز خداآفرین و یک دستگاه برای مرکز امداد و نجات ارس توسط سازمان منطقه آزاد ارس بود.

داداش‌زاده اظهار کرد: استقرار نیروی انسانی و تجهیزات تست غربالگری و کنترل مسافران ورودی از مرزها به علت پیشگیری و مقابله با کرونا از آخرین مصوبات این جلسه بود که مقرر شد در راستای بازگشایی مرزها تمهیدات لازم انجام شود.

سخنگوی ستاد کرونای منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: با مساعدت سازمان منطقه آزاد ارس و پویش معیشت و سلامت ارس و خیریه سلامت شهرستان جلفا، ۵۰درصد هزینه خرید دستگاه اکسیژن‌ساز سانترال بیمارستان هادیشهر تامین شد و مقرر گردید شبکه بهداشت و درمان شهرستان، روند خرید آن را سرعت دهد.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع ویروس کرونا سازمان منطقه آزاد ارس اقدامات مختلفی در زمینه تامین تجهیزات ایمنی، ماسک و…، عقد تفاهم‌نامه جهت پایش و نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات به بیماران کرونایی و بیماران زمینه ای و افراد مرتبط با بیماران کرونایی، انجام غربالگری مکمل با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا و سایر ارگان‌ها انجام داده است.

گفتنی است، خرید ۲۵دستگاه اکسیژن‌ساز، تجهیز بیمارستان هادیشهر، خرید دستگاه‌های استاپ لایزر و لیزر ایمیجر، اتوکلاو برای این بیمارستان،‌elisa  و تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص کرونا برای درمانگاه تخصصی ارس و نیز تخصیص ۵۰۰میلیون ریال جهت خرید لباس بیمارستانی، تهیه و توزیع ۵۲۱بسته معیشتی و کالای سلامت‌محور برای اقشار آسیب دیده برخی از اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس است.