مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی شهرک‌های صنعتی طولا و فجر مطرح کرد:

حمایت سازمان منطقه آزاد قشم از تولیدکنندگان با هدف تحقق شعار سال

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با رفع مشکلات و حمایت از تولیدکنندگان، استانداردسازی و افزایش کیفیت محصولات تولید شده در منطقه، می‌توانیم به معرفی بهتر «برند قشم» بپردازیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی درویش‌پور در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان مستقر در شهرک‌های صنعتی طولا و فجر قشم، اظهار کرد: با رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت اقتصاد منطقه شاهد افزایش کیفیت زندگی ساکنان جزیره خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان با هدف تحقق شعار سال، افزود: انتخاب شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نشان دهنده توجه ایشان به اهمیت تولید و حمایت از آن و همچنین نقش پررنگ تولیدکنندگان در ایجاد رونق اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم است. تمام بخش‌های سازمان منطقه آزاد قشم نیز در همین راستا به ماموریت خود جهت حمایت از تولیدکنندگان می‌پردازد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: با حذف فرآیندهای اضافی و پاسخ به نیازهای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید از سرگردانی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان جلوگیری کرد.

به گفته درویش‌پور؛ در آینده نزدیک و با همکاری بخش‌های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم جهت ساماندهی وضعیت شهرک‌های صنعتی و رفع مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان مستقر در این شهرک‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ما حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران است، گفت: تکریم فعالان عرصه تولید و کارآفرینان می‌تواند به پویایی فضای تولید و فعالیت اقتصادی در شهرک‌های صنعتی و همچنین ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان کمک کند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: امروزه جامعه‌ای رشد پیدا می‌کند که فضای کسب و کار و تولید در آن رونق پیدا کرده و به جایگاه اصلی خود رسیده باشد.

درویش‌پور با اشاره به اهمیت نوآوری و خلاقیت در واحدهای صنعتی جهت پیشرفت و رونق تولید، افزود: در دنیای امروز سازمان‌ها و واحدهای تولیدکننده‌ای موفق هستند که در عرصه رقابت با استفاده از خلاقیت، نوآوری و بهره گرفتن از توانمندی نیروهای انسانی متخصص پیشتاز باشند.

وی در پایان، کیفیت محصولات تولید شده در منطقه آزاد قشم جهت حضور در بازارهای داخلی و صادراتی را دارای اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات و حمایت از تولیدکنندگان، استانداردسازی و افزایش کیفیت محصولات تولید شده در منطقه، می توانیم به معرفی بهتر «برند قشم» بپردازیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در جلسه با کارکنان مدیریت صنعت، معدن و تسهیل تولید این سازمان گفت: هر اندازه کسب و کارها و فعالیت واحدهای تولیدی در جزیره قشم رونق پیدا کند، شاهد رشد اقتصادی، توسعه بیشتر و همچنین افزایش کیفیت زندگی ساکنان منطقه خواهیم بود.

درویش‌پور ادامه داد: باید از شیوه‌های سنتی و فرآیندهای اضافی فاصله گرفته و با برنامه‌ریزی صحیح جهت هدایت سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف که برای رفع نیازهای جزیره و حضور در بازارهای صادراتی اهمیت دارند، به فعالیت بپردازیم.

وی اضافه کرد: گردآوری آمار و اطلاعات دقیق با ایجاد تصویری واقعی از شرایط موجود در واحدهای تولیدی فعال و شهرک‌های صنعتی به شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه کمک شایانی می‌کند.

درویش‌پور همچنین ایجاد ارتباط خوب میان صنعت و دانشگاه جهت رفع نیازهای موجود در بخش نیروی انسانی متخصص را یکی از برنامه‌های دارای اهمیت دانست.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد رونق اقتصادی و کمک به اقتصاد ملی یکی از ماموریت‌های اصلی منطقه آزاد قشم است و با تکریم سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می‌توانیم برای فعالین اقتصادی ایجاد انگیزه کنیم.