مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش اظهار داشت:

حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از طرح‌های تحول اقتصادی و دانش‌بنیان

‏‎رئیس هیات مدیره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش بر نقش مهم بخش خصوصي در اجراي طرح‌ها با سیاستگذاری و نظارت دولت تاکید كرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، ‏‎مهدی کشاورز با تاکید بر لزوم اهمیت ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت حضور فعالان، نخبگان و بخش خصوصی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای افزود: مشارکت دولت و بخش خصوصی در جایگاه درست خود است که می‌تواند به توسعه متوازن منجر شود‌‌.‎

وی با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی دولت و تامین زیرساخت‌های لازم برای حضور فعالان و نخبگان و بخش خصوصی، تصریح نمود: فرآیند اجرا باید فقط توسط بخش خصوصی انجام شود و سیاستگذاری، پایش و نظارت با بخش دولتی باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت حوزه آموزش، با تاکید بر ضرورت دستیابی به حداقل‌های آگاهی، قوانین غیرمهاجم را دومین مولفه‌ موثر در توسعه دانست و گفت: مواردی همچون مالیات و پیاده‌سازی برخی قوانین جاری در سرزمین اصلی، چنانچه در مناطق آزاد اجرا شوند، با‌ قوانین و اهداف این مناطق همخوانی نخواهد داشت.

کشاورز اظهار کرد: متاسفانه درحال حاضر قوانین موجود در مناطق آزاد با انتظارات ‌به‌حق سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان مطابقت ندارد و باید به‌گونه‌ای عمل کرد که با قوانین غیرمعارض و مسئولانه، مناطق آزاد به پایلوت اتصال به اقتصاد بین‌المللی تبدیل گردند.

وی اذعان نمود: بخش حاکمیتی جزیره کیش تمام تلاش خود را در حمایت از طرح‌های تحول اقتصادی، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد داشت و تلاش خواهد نمود مرکز نوآوری کیش به ایده‌آل‌های مطلوب مقام معظم رهبری در سال مزین به «دانش‌بنیان» نزدیک شود.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد کیش در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی، گفت: باید در کنار مولفه‌های سبک زندگی ایرانی-‌اسلامی، به مولفه‌های سبک زندگی هوشمند نیز توجه کنیم؛ چرا که در جامعه امروز، ارتباطات، فراگیری و اقتصاد دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

‏‎کشاورز با اشاره به محورهای تحقق شهر هوشمند؛ شهروند هوشمند را نخستین پیش‌نیاز و مهم‌ترین مولفه رسیدن به حکمرانی هوشمند عنوان کرد و افزود: هوشمندسازی و ارتقای مطلوب فضای مجازی در دنیای امروز، بدون شهروند هوشمند غیرممکن است و این موضوعی است که آگاهی‌بخشی و افزایش سواد دیجیتال عموم مردم و حتی مسئولین را به همگان یادآور می‌شود.

وی ضمن تاکید بر نقش آموزش، بر ضرورت دستیابی به حداقل‌های آگاهی تاکید کرد و اذعان نمود: باید مسئولانه‌تر از گذشته عمل کنیم و به سطحی دست یابیم که بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم.

کشاورز با اشاره به آیه‌ «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» اظهار داشت: تا زمانی که تک‌تک ما تغییر نکنیم، نمی‌توانیم انتظار تغییری در جامعه و محیط اطرافمان داشته باشیم و این کلیدی است که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان سخنان خود، طراحی یک برنامه عملیاتی مطلوب را عامل پیشرفت در تمام حوزه‌ها عنوان کرد و خاطرنشان نمود: مولفه‌های دیجیتال باید در زندگی امروز تعریف شود و این مهم جز با مشارکت نخبگان و دست‌اندرکاران امر امکان‌پذیر نیست.