در دیدار معاون اول رئیس‌جمهور با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح شد:

حمایت قاطع دولت از عملکرد توسعه‌گرای منطقه آزاد قشم

معاون اول رئیس‌جمهور با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این دیدار که ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۷خرداد‌ماه‌) صورت گرفت، اسحاق جهانگیری، ضمن تقدیر از فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد قشم که به توسعه جزیره منجر شده است، حمایت قاطع دولت را از عملکرد رو به جلوی این سازمان اعلام کرد.

وی از پروژه‌های اجرایی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم در راستای افزایش رفاه و آسان‌سازی زندگی ساکنان، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی، گردشگری، شیلات و صنایع تولیدی که به اشتغال‌زایی و ایجاد اقتصاد پایدار در این منطقه منجر شده است، استقبال کرد و گسترش روابط بین‌الملل، کمک به رونق تولید کالاهای صادرات‌محور و ارزآوری در جزیره را ناشی از تلاش‌های سازنده این سازمان دانست.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کنونی کشور بیان داشت: انتظار می‌رود که در شرایط کنونی اقتصاد در کشور، مناطق آزاد نقش بیشتری در توسعه اقتصادی در تمامی عرصه‌ها ایفا کنند.

حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار، گزارشی از فعالیت‌های این منطقه آزاد در سال‌های اخیر به معاون اول رئیس‌جمهور ارائه داد.

گفتنی است، نرخ بالای اشتغال‌زایی در جزیره (جزیره قشم با ۵٫۲درصد، رکورددار کمترین درصد نرخ بیکاری در کشور است)، پروژه‌های در دست اجرای این منطقه تا سال‌۱۴۰۰ در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی، گردشگری و عمرانی و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری سازمان منطقه آزاد قشم در جهت توسعه جزیره بر مبنای توانمندی‌های ذاتی منطقه که جهش تولید و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را رقم زده، بخشی از دستاوردهای سازمان منطقه آزاد قشم بود که در این دیدار به استحضار معاون اول رئیس‌جمهور رسید.