سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:

حوزه اشتغال و مسائل کسب و کار، عمده‌ترین مطالبه مردم آبادان و خرمشهر

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح‌های منطقه آزاد اروند باید طوری پیگیری شود که تاثیر مثبتی در زندگی مردم منطقه داشته باشد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محمدرضا اسکندری در نشست میز خدمت و ارتباط مردمی، بیشترین مطالبات مردم در آبادان و خرمشهر را در حوزه اشتغال و مسائل کسب و کار بیان کرد و افزود: برای اشتغال در این منطقه باید فضای کسب و کار تعریف شود تا بتوان مشکلات اقتصادی را که ناشی از کم‌کاری و عدم پیگیری است، مرتفع نمود.

وی با بیان اینکه ظرفیت مناسب برای رونق تولید و اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در منطقه وجود دارد اذعان نمود: یکی از وظایف منطقه آزاد اروند پیگیری و رفع موانع و مسائل مشکلات در بخش تولید در آبادان و خرمشهر است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود، به تخلف دستگاه‌های اجرایی در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی متخلف که در کار خدمت‌رسانی کوتاهی کنند، به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌شوند.

اسکندری در ادامه به بازنگری طرح گردشگری منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: طرح جامع گردشگری منطقه آزاد اروند با صدور مجوز برداشتن دژ ساحل اروندرود مورد بازنگری قرار می‌گیرد. شهرهای آبادان و خرمشهر قطب گردشگری هستند و ساحل رودخانه‌های بهمن شیر و کارون، در محدوده این دو شهر و اروند صغیر در جزیره مینو ظرفیت مناسبی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال در حوزه گردشگری است.

وی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران در بخش‌های گردشگری برای سرمایه‌گذاری در آبادان و خرمشهر افزود: طرح جامع گردشگری در منطقه آزاد اروند بازنگری و به شکل اعلام عمومی از سرمایه‌گذاران درخواست می‌شود در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه گردشگری در منطقه آزاد اروند به شکل جدی پیگیری و اجرا گردد، بسیاری از مشکلات اشتغال در آبادان و خرمشهر برطرف خواهد شد.