سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد:

خارج‌سازی ۳۹مغروقه دوران جنگ تحمیلی از اروندرود

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: 39مغروقه به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در اروندرود، به منظور تسهیل در تجارت در بنادر آبادان و خرمشهر، با هماهنگی سازمان بنادر کشور و توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خارج‌سازی خواهند شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حسین گروسی در حاشیه بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از روند خارج‌سازی شناورهای مغروقه در اروندرود در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم مسئله خارج‌سازی مغروقه‌های دوران جنگ تحمیلی و لایروبی اروندرود از سوی مسئولان وزارت خارجه و همچنین شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با کشور عراق نهایی و اجرایی شود.

وی بیان کرد: لایروبی اروندرود باید طبق کار کارشناسی و مذاکره فشرده بین مسئولان ایران و عراق انجام شود.

گروسی گفت: برابر ماده‌۶۵ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، سازمان منطقه آزاد اروند برای ماندگاری مردم در منطقه، آماده همکاری با نهادها و ارگان‌های مختلف به منظور رونق اقتصادی و توسعه پایدار در آبادان و خرمشهر است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان گفت: اقتصاد منطقه با کسب و کار مردم ارتباط دارد و در حقیقت توسعه اقتصادی موجب ماندگاری در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر خواهد شد و نه تنها باعث می‌شود که مردم مهاجرت نکنند، بلکه شاهد مهاجرت به منطقه خواهیم بود.

گفتنی است، حمیدرضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جریان سفر به منطقه آزاد اروند، از روند خارج‌سازی شناروهای مغروقه اروندرود دیدن کرد.

همچنین، دیدار با فعالان اقتصادی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از دیگر برنامه‌های دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد اروند بود.

لازم به ذکر است، در جریان جنگ تحمیلی، صدها فروند شناور در آبراه اروند رود هدف بمباران و یا حملات راکتی قرار گرفته و غرق شدند که پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون، برخی آنها از این آبراه جارج شده و برخی دیگر نیز هنوز خارج‌سازی نشده‌اند‌‌.