بازدید مشاور رئیس‌جمهور و مدیران عامل مناطق آزاد کشور از شرکت تعاونی شناورسازی مدکندآلو قشم:

خودکفایی در تولید با اتکا به نبوغ بومی جزیره قشم

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه مدیران عامل مناطق آزاد کشور از شرکت تعاونی شناورسازی مدکندآلو قشم بازدید کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، بازدید از مراحل ساخت، نوسازی و تعمیر شناورهای فایبرگلاس، آلومینیومی و فولادی دومین برنامه لیست بازدیدهای مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و هیات همراه در جزیره قشم است.

تکمیل زنجیره ارزش و کمک به گسترش صنایع دریایی کشور با هدف بهره‌مندی بیشتر از مزیت دریا، توسعه اشتغال و نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل دریایی با اتکا به توان نیروهای بومی یکی دیگر از پتانسیل‌های منطقه آزاد قشم با داشتن چندین شرکت فعال در حوزه شناورسازی است.

شرکت تعاونی شناورسازی مدکندآلو قشم با سابقه ۱۵ساله حضور در منطقه آزاد قشم و اعتماد به استعداد نیروهای بومی و تکنولوژی روز دنیا، توانسته گامی جهت رشد و تعالی صنعت کشتی‌سازی در منطقه بردارد.

این شرکت با ساخت شناورهای آلومینیومی، فولادی و فایبرگلاس گامی ارزشمند جهت نوسازی ناوگان حمل ‌و نقل مسافری، باری و صیادی برداشته و با اشتغال‌زایی چند صد نفره، ظرفیت ساخت ۱۰۰فروند شناور زیر ۳۰تُن را در سال دارد.

تحول صنعت دریایی کشور با ایجاد اشتغال پایدار و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در جزیره‌ای که دارای پتانسیل‌های ناب و بکر طبیعی است، می‌تواند دریچه‌ای متفاوت، فراروی گردشگری دریایی کشور بگشاید.

یادآور می‌شود، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همراه مدیران عامل مناطق آزاد کشور با هدف بازدید از پروژه‌های زیرساختی، نفت و انرژی و حضور در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور سه‌شنبه ۲۸اردیبهشت‌ماه‌۱۴۰۰ وارد قشم شدند.