معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اظهار کرد:

دبیرخانه شورایعالی مناطق‌ آزاد ذیل وزارت اقتصاد الحاق‌ نمی‌شود

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در واکنش به طرح الحاق دبیرخانه شورایعالی مناطق‌آزاد در ذیل وزارت اقتصاد، عنوان کرد: این کار صورت نخواهد گرفت.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محسن رضایی در جریان سفر به منطقه آزاد اروند و در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این منطقه اظهار داشت: فرصت‌ها و ثروت‌های بسیاری در منطقه وجود دارد، اما مردم از آن منتفع نیستند؛ مشکل اصلی ما تحریم‌های داخلی است که دست و پای مردم را برای فعالیت بسته است.

وی با اشاره به اینکه مناطق‌آزاد نیازمند حمایت‌های قانونی هستند، افزود: حدود اختیارات مناطق ‌آزاد روشن نیست؛ مصوباتی را در ستاد اقتصادی دولت تهیه کرده‌ایم و به‌زودی ابلاغ می‌شود‌. سعی خواهیم کرد که منطقه آزاد اروند همچون دوران دفاع مقدس که آبادان و خرمشهر دژ مستحکمی برای تمام ملت ایران بودند، اقتصاد این منطقه شکوفا شود.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور همچنین در واکنش به طرح الحاق دبیرخانه شورایعالی مناطق‌آزاد و ویژه اقتصادی در ذیل وزارت امور اقتصادی و دارایی، عنوان کرد: این کار صورت نخواهد گرفت؛ چراکه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام این مصوبه را مغایر با قانون اساسی و مغایر با مصوبات احکام دائمی برنامه ششم توسعه دانسته است.