محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور در سفر به هند:

درباره برجام، مباحث مربوط به انرژی و چابهار با همتای هندی گفت‌وگو کردم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با همتای هندی خود درباره اقدامات اخیر ایران در رابطه با برجام، مباحث مربوط به انرژی، بندر چابهار و اوضاع منطقه از جمله افغانستان گفت‌وگو کرده است. به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف که در دهلی‌نو به سر می‌برد، امروز (سه‌شنبه ۲۴اردیبهشت‌ماه) پس از […]

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با همتای هندی خود درباره اقدامات اخیر ایران در رابطه با برجام، مباحث مربوط به انرژی، بندر چابهار و اوضاع منطقه از جمله افغانستان گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف که در دهلی‌نو به سر می‌برد، امروز (سه‌شنبه ۲۴اردیبهشت‌ماه) پس از دیدار و گفت‌وگو با «سوشما سواراج» همتای هندی خود در تشریح گفت‌وگوهای انجام شده، افزود: جلسه بسیار خوبی بود و درباره آخرین تحولات در بحث برجام و اقدامات ایران توضیحات کافی داده و مواضع ایران تبیین شد.

ظریف گفت: ما این روزها برای شرکای نزدیک منجمله روسیه مواضع ایران را تبیین کردیم، اینجا در هند نیز این مواضع تبیین شد؛ در این جلسه بحث اهمیت اجرای برجام و اینکه ایران باید از منافع برجام بهره‌مند شود و اقدامات لازم در این راستا صورت بگیرد، توسط وزیر خارجه هند تاکید شد و ما هم تاکید کردیم که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام اقدامات (اخیر) را انجام داده است.

 

پیش‌بینی خرابکاری‌های مشکوک در منطقه را کرده بودیم

وی افزود: درباره مسائل منطقه و خطراتی که سیاست‌های افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و در منطقه تلاش دارند تحمیل کنند و نگرانی‌هایی که از اقدامات و خرابکاری‌های مشکوکی که در منطقه ما اتفاق می‌افتد و ما قبلا پیش‌بینی کرده بودیم که این گونه اقدامات را صورت خواهند داد که به تنش دامن بزنند، بحث شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: درباره مباحث مربوط به انرژی، استفاده از چابهار و روابط دوجانبه بسیار خوب بین ایران و هند صحبت شد و همچنین درباره میزان بالای تجارت بین دو کشور و تلاش ایران و هند برای تداوم این میزان صحبت و گفت‌وگو شد.

ظریف همچنین افزود: در رایزنی با همتای هندی درباره موضوع افغانستان و تحولات در این کشور و مبارزه با تروریسم گفت‌وگوهای خوبی انجام شد.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران با هند در بسیاری از زمینه‌ها همکار و هماهنگ است، اظهار داشت: این گفت‌وگوها برای روابط دو کشور حتما ضروری است.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران شب گذشته (دوشنبه ۲۳اردیبهشت‌ماه) پس از سفری به عشق‌‌آباد و رایزنی با مقامات این کشور،‌ وارد هندوستان شد.

محمدجواد ظریف سفرش به هند را در راستای رایزنی‌های مستمر بین دو کشور برشمرد.