بیانیه تشکل‌های صنفی منطقه آزاد قشم‌ در حمایت از دبیر شورایعالی مناطق آزاد:

دعوت از نماینده مردم قشم در مجلس به مناظره از سوی فعالین اقتصادی منطقه آزاد قشم‌

پیرو اظهارات جناب آقای احمد مرادی نماینده محترم مردم حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر بر علیه مهندس حمیدرضا مومنی مشاور محترم رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تشکل‌های صنفی‌، فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد قشم مخالفت خود را با نقطه نظرات و اتهامات مطرح شده از سوی ایشان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام می‌دارند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران قشم بر این واقعیت صحه گذاشته و تاکید می کنند که حاصل و نتیجه عملکرد مدیریت مهندس مومنی در جزیره و منطقه آزاد قشم قابل مشاهده و تمایز بوده و ظرف شش ساله گذشته شاهد حمایت همه‌جانبه ایشان از سرمایه‌گذاران و تلاش به منظور رفع مشکلات در کنار جهادگران اقتصادی کشور بوده‌اند.

سئوال اصلی این واقعیت است که ایشان به عنوان نماینده مردم شریف این خطه شهید‌پرور، تاکنون در جهت رفع کدام مشکل و دغدغه سرمایه‌گذاران گام برداشته‌اند‌؟ آیا از مسائل و مشکلات موجود در عرصه‌های مختلف تولید، سرمایه‌گذاری، فعالیت اقتصادی و بازرگانی و اجرای طرح‌های عمرانی که از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده و می‌آید، آگاه هستند‌؟ آیا از قدرت نظارتی نماینده مجلس بودن خود در این مسیر بهره برده‌اند‌؟

جناب آقای مرادی عزیز، با عنایت به سابقه مدیریتی حضرتعالی در عرصه‌های حساس استان هرمزگان، مطمئنا با چالش‌های مدیریتی به ویژه در عرصه مناطق آزاد آشنایی کافی و وافی دارید. آیا اظهارنظرها و اتهامات وارده از سوی جنابعالی که تاکنون در هیچ دادگاهی مطرح و اثبات نگردیده، مصداق بارز تضعیف مدیریت عالی یک سازمان ملی با قدرت اثرگذاری بین‌المللی قلمداد نمی‌شود؟ آیا نقطه نظرات حضرتعالی در مجلس شورای اسلامی موجبات وهن و تضعیف جایگاه حاکمیتی مدیریت سابق و حتی کنونی نیست؟ آیا با چنین رفتارهایی می‌توان سرمایه‌گذار در این منطقه و سایر مناطق  را نگاه داشت، در شرایطی که عالی‌ترین مدیر مناطق آزاد توسط نماینده‌ای عزیز با چنین عباراتی متصف می‌شود، آیا می‌توان به آینده حضور در چنین عرصه‌ای امیدوار بود؟

نماینده معزز مردم شریف استان عزیزمان هرمزگان، مگر مقام معظم رهبری در چارچوب شعار سال جاری، پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید را سرلوحه برنامه‌های کشور تعیین نفرمودند!

برادر عزیز! آیا مجموعه اقدامات حضرتعالی طی این مدت که برخلاف نظرات ولی امر مسلمین بوده، ولایت‌مداری جنابعالی را با سئوال مواجه نمی‌کند؟

برای جنابعالی رعایت تقوای الهی و توجه به اوامر و نواهی مقام عظمای ولایت را خواستاریم و بر لزوم هم‌افزایی ارگان‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی در این برهه زمانی حساس کشور به منظور خدمتگذاری به ولی نعمتان خود یعنی مردم رنجور از تحریم‌های بین‌المللی و داخلی، تاکید داریم و آمادگی خود را برای مناظره با جنابعالی درخصوص عملکرد دوران نمایندگی و مسئولیت در قبال منطقه آزاد قشم اعلام می‌کنیم.

موسسه بازرگانان عالی توسعه تجارت قشم

جامعه فعالین اقتصادی قشم

جامعه هتلداران قشم