دومین نمایشگاه تخصصی برنج و صنایع وابسته در منطقه آزاد انزلی آغاز به کار کرد

دومین نمایشگاه تخصصی برنج و صنایع وابسته با حضور رضا مسرور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، مدیران جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات برنج کشور، شرکت شهرک‌های صنعتی و فعالان این حوزه در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد انزلی آغاز به کار کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این نمایشگاه تخصصی بیش از ۳۰واحد صنعتی، بسته‌بندی، کارخانه‌های شالیکوبی و فعالان این حوزه در غالب غرفه‌های عرضه محصولات حضور پیدا کرده‌اند تا علاوه بر معرفی توانمندی‌های مجموعه خود، با افزایش مشارکت واحدهای فعال در این حوزه، زنجیره تولید، عرضه و صادرات محصولات با بهر‌گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی تکمیل شود.

از نکات حائز اهمیت این نمایشگاه، معرفی محصولات بومی‌سازی شده و تولید داخل شامل خشک‌کن جکی و عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک می‌باشد که برای نخستین بار در کشور در این نمایشگاه تخصصی عرضه و در معرض دید عموم قرار گرفت.

لازم به ذکر است، با توجه به مزیت‌های قانونی و معافیت های مالیاتی منطقه آزاد انزلی و فرصت ارائه محصولات در نمایشگاه‌های خارجی از سوی این سازمان، تولیدکنندگانی که استاندارهای لازم را رعایت و محصولات را با بسته‌بندی متنوع و با کیفیت تولید کنند، می‌تواند در بخش صادرات محصولات، از مزیت‌های منطقه آزاد انزلی به کشورهای حاشیه خزر بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ استان گیلان بالغ بر ۲۳۸هزار هکتار شالیزار دارد که سالانه، حدود ۱میلیون و ۲۰۰هزار تن شلتوک تولید می‌کند و حاصل این میزان از شلتوک، ۸۰۰هزار تن برنج سفید است که روانه بازارهای مصرفی در داخل و خارج از کشور می‌شود.

همچنین، علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۱۴تیرماه همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ از این نمایشگاه تخصصی بازدید به عمل آورند.