مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری اروند خبر داد:

راه‌اندازی هایپرمارکت بزرگ محصولات تولیدی مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند

در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید‌، با موافقت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند؛ بزرگترین هایپرمارکت محصولات تولیدی مناطق آزاد کشور توسط شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری اروند، راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری اروند گفت: در شهرک‌های صنعتی مناطق آزاد کشور، محصولات مختلفی با استفاده از مواد اولیه وارداتی یا مواد اولیه موجود در کشور تولید می‌شوند که از کیفیت بسیار خوب و مناسبی برخوردار هستند و با توجه به طیف گسترده و تنوع این محصولات، امکان تامین اکثر نیازهای خانوارهای ساکن در این مناطق از طریق همین محصولات وجود دارد.

کمال رضایی با اشاره به نامگذاری سال‌۹۹ به عنوان جهش تولید و همچنین اهمیت حمایت از تولیدات اظهار داشت‌: در بازدیدهای صورت گرفته از شهرک‌های صنعتی، تولیدی و صنایع فعال مناطق آزاد کشور، امکان انتخاب تولیدات آنها در راستای معرفی به کسبه و بازرگانان منطقه آزاد اروند جهت استفاده از محصولات فراهم می‌شود.

وی افزود‌: با توجه با اینکه میزان جمعیت ساکن در اروند به نسبت سایر مناطق آزاد کشور بیشتر است، این منطقه قطعا نیاز به تامین کالای بیشتری از سوی تولیدکنندگان داخلی دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در ادامه خاطرنشان ساخت: محصولاتی که در یک منطقه آزاد تولید می‌شوند، برای ورود و یا فروش در سایر مناطق آزاد کشور نیاز به پرداخت‌های گمرکی و سایر کسورات ندارد که این مزیت در نهایت، هزینه تمام‌شده خرید برای شهروندان مستقر در این مناطق را کاهش خواهد داد.

رضایی با اشاره به اهمیت استفاده از محصولات و تولیدات تاکید نمود‌: ما در مقطعی قرار داریم که بحث واردات کالا، ثبت سفارش و تامین ارز با مشکل مواجه شده است و لازم است به جای واردات کالای کامل از سایر کشورها، از محصولات تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خودمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی درخصوص محصولات و تولیدات مناطق آزاد افزود: با موافقت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، مقرر شد تا نخستین هایپرمارکت بزرگ از محصولات مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی و امکان معرفی و عرضه بیشتر محصولات تولیدی به شهروندان، گردشگران داخلی و خارجی و همچنین بازرگانان به منظور صادرات فراهم گردد.

رئیس هیات مدیره شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری اروند گفت: محصولات تولیدی در اروند نیز باید به سایر کسبه و بازرگانان مناطق آزاد معرفی شوند تا با استفاده از ظرفیت این مناطق و وجود مرزهای ارتباطی با کشورهای همسایه، نسبت به صادرات بیش از پیش این محصولات اقدام شود.

رضایی در ادامه اظهار داشت‌: این اقدام برای نخستین بار در مناطق آزاد کشور و از طریق شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری اروند با موافقت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان و با تخصیص فضای بسیار مناسب جهت راه‌اندازی یک فروشگاه دائمی با همکاری سرمایه‌گذاران صورت می‌پذیرد.

وی گفت: تصمیم داریم تا با برگزاری سلسله جلسات و برنامه‌ریزی‌های مختلف، کسبه و بازرگانان اروند را با محصولات تولیدی سایر مناطق آزاد کشور آشنا کنیم و تولیدکنندگان فعال را به فعالین این حوزه متصل کنیم.

کمالی همچنین با توجه به اهمیت و سرعت فضای مجازی نسبت به ساخت یک نرم‌افزار کاربردی به صورت فروشگاه آنلاین و مجازی با بهره‌مندی از زبان‌های مختلف به منظور معرفی محصولات در مناطق آزاد و همچنین خارج از کشور اقدام خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری اروند گفت: در راستای تسهیل امر فوق و با هدف شناسایی محصولات تولیدی مناطق آزاد، اخیرا از منطقه آزاد انزلی نیز به عنوان پایلوت بازدید به عمل آمد.