رشدی بیش از ۵۰درصد سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند/ بهره‌مندی بازرگانان از مجهزترین آزمایشگاه‌های غذا و دارو کشور در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: برای تسهیل در امور بازرگانان، یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های غذا و دارو با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱میلیارد تومان در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شده است‌. به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی در آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده سلولزی […]

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: برای تسهیل در امور بازرگانان، یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های غذا و دارو با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱میلیارد تومان در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شده است‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی در آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده سلولزی و صنایع وابسته ایران کازمتیکا، خواستار تفیض اختیارات بیشتر به غذا و داروی اروند شد تا امور تجار و صنعتگران در منطقه بهتر انجام شود.

وی ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی منطقه آزاد اروند در سال‌۱۳۹۷ که بی‌تاثیر از وضعیت اقتصادی کل کشور نبوده، با توجه به شرایط موجود تلاش معاونت خویش را مبنی بر روان‌سازی حرکت اقتصادی عنوان کرد و افزود: در یازده ماهه سال‌۱۳۹۷نزدیک به ۱۳۵۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های، صنعت، تجارت و گردشگری در منطقه آزاد اروند داشته‌ایم که در مقایسه با یازده ماهه سال‌۱۳۹۶ که مبلغی بالغ بر ۸۷۰میلیارد بوده، شاهد رشدی بیش از ۵۰درصد بوده‌ایم.

موسوی خاطرنشان کرد: در بحث توسعه صادرات غیرنفتی، بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار صادرات در سال‌۱۳۹۷ از مبادی خروجی مرز شلمچه و دو بندر آبادان و خرمشهر به کشورهای خارجی داشته‌ایم که در مقایسه با یازده ماهه سال گذشته نیز ۲۳درصد رشد داشته است.

وی با بیان این نکته که اروند از میان ۷منطقه آزاد دیگر از ویژگی‌های بیشتری برخوردار است، توضیح داد: اروند به دلیل داشتن حمل و نقل ترکیبی نظیر هوایی، جاده‌ای، ریلی و آبی دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است که دیگر مناطق از آن بی‌بهره‌اند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با برشمردن ویژگی‌های منطقه افزود: دو اتاق بازرگانی، دو اتاق اصناف و بیش از ۴۰اتحادیه صنفی فعال در منطقه آزاد اروند از دیگر امتیازات این منطقه است که در کنار دو بندر و مرز تجاری شلمچه، ویژه بودن اروند را دوچندان کرده و می‌تواند فرصت ارزنده‌ای برای سرمایه‌گذاران باشد.

موسوی درخصوص ظرفیت‌های تجاری نیز گفت: در بخش تجارت بیش از ۱۲هزار تن ظرفیت لجستیکی در مرز شلمچه ایجاد کرده‌ایم که در کل پایانه‌های کشور بی‌نظیر بوده، بیش از ۸۰میلیارد تومان نیز در این مرز و بیش از ۱۰۰میلیارد تومان در شهرک‌های صنعتی خرمشهر برای زیرساخت‌ها هزینه کرده‌ایم که همگی در راستای بالا بردن ظرفیت‌های تجاری منطقه بوده است.

وی، کد اقتصادی شلمچه را تحولی در بحث تجارت منطقه خواند و گفت: هفته پیش میزبان دکتر میراشرفی معاون وزیر اقتصاد و رئیس گمرک کل کشور بودیم و طی این دیدار ایشان با کد اقتصادی شلمچه موافقت کردند که به واسطه داشتن این کد، تجار می‌توانند از مرز شلمچه علاوه بر صادرات بحث واردات را نیز داشته باشند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند برگزاری اولین نمایشگاه ایران کازماتیکا در منطقه آزاد اروند را ماحصل تلاش‌های عده بسیاری دانست که با توجه به اولین سال برگزاری آن قطعا نواقصی نیز خواهد داشت که در سال‌های آینده رفع خواهد شد.