مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

رشد اقتصادی و رفع نیازهای جزیره‌نشینان در جهت تحقق توسعه متوازن قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طی ماه‌های گذشته علاوه‌بر شناسایی و انجام اقداماتی جهت بهبود وضعیت زیرساخت‌های جزیره قشم و رفع نیازهای جامعه محلی، خوشبختانه شاهد رشد چشمگیری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری بوده‌ایم.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در جلسه شورای مدیران سازمان منطقه آزاد قشم که با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، اظهار داشت: توجه ویژه به نیازهای ساکنان جزیره قشم و رفع مشکلات جامعه محلی منطبق‌بر زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه پایدار و متوازن در منطقه، مهم‌ترین اولویت مدیریت منطقه آزاد قشم در ماه‌های گذشته بوده است.

وی با اشاره به کسری ۲۰هزار مترمکعب آب برای رفع نیاز ساکنان جزیره قشم، افزود: با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم و وزارت نیرو و پس از جانمایی برای احداث آب شیرین‌کن‌های جدید، برای تولید ۲۲هزار مترمکعب آب برای رفع نیاز ساکنان بخش های مختلف جزیره برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: همچنین برنامه‌های خوبی برای بهسازی وضعیت محورهای مواصلاتی جزیره قشم پیش‌بینی شده است که هم‌اکنون با سرعت خوبی مراحل مختلف طراحی و اجرا را طی می‌کنند.

فتح‌الهی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس منطقه آزاد قشم هیچ برنامه‌ای برای حل مشکل مسکن در جزیره اجرایی نشده است، تصریح کرد: هم‌اکنون مراحل طراحی اولیه پروژه مسکن جوانان جزیره قشم در ۱۵روستای جزیره آغاز شده و امیدوار هستیم که تا پایان سال شاهد آغاز این طرح در تمام شهرها و سایر روستاهای جزیره قشم باشیم.

وی تاکید نمود: طی ماه‌های گذشته برنامه‌های خوبی برای حمایت از بخش تولید و بازرگانی اجرایی شده و موضوع تهیه پیوست‌های فرهنگی برای اجرای طرح‌های اقتصادی با مشارکت و حمایت جامعه محلی قشم درحال انجام است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه، دریافت کارت سبز ژئوپارک جهانی قشم از یونسکو و معرفی این ژئوپارک به عنوان الگو برای سایر ژئوپارک‌های جهان را نتیجه تلاش تمامی بخش‌های سازمان به‌ویژه مدیریت ژئوپارک قشم و همراهی جامعه محلی دانست.

به گفته فتح‌الهی؛ در ۵ماهه ابتدای سال جاری ارزش تولیدات صنعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۲درصد، ارزش صادرات بیش از ۴۹۴درصد، ارزش سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته بیش از ۵۱۲درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: در ۵ماهه ابتدای سال جاری، بیش از ۵۰۰هکتار از اراضی خالصه رفع تصرف شده و بیش از ۵هزار میلیارد تومان به بیت‌المال برگشته است.